گسترش همکاری‌های مواصلاتی ایران و هند در کریدور شمال جنوب

رئیس جمهور کشورمان و نخست وزیر هند به صورت تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو و رایزنی کردند.

​به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، محمد جمشیدی، معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور، می‌گوید: ‏در گفت‌وگوی تلفنی آیت‌الله رئیسی با آقای مودی، نخست وزیر هند، ۲ طرف بر تقویت همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و سازمان‌های بین المللی تاکید کردند.

بیشتر بخوانید

آخرین جزئیات از مذاکرات پشت پرده برای آزادسازی منابع ارزی ایران در کره جنوبی

وی همچنین اظهار کرد: گسترش همکاری‌های مواصلاتی از جمله در کریدور شمال جنوب و تسریع در عملیاتی شدن تاسیسات بندری چابهار مورد توافق ۲ رئیس دولت بود.

نخست وزیر هند در ادامه ضمن ابراز خرسندی از روند همکاری‌های دوجانبه و بلندمدت میان جمهوری اسلامی ایران و هند،‌ پروژه مشترک بندر چابهار و توسعه و تبدیل آن به ‌هاب مواصلاتی منطقه‌ای را فرصتی برای شکوفایی منطقه دانست و بر آمادگی برای نهایی کردن سند همکاری دو کشور در راستای تکمیل این پروژه تأکید کرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تشکر از ابراز همدردی نخست وزیر هند در موضوع حمله تروریستی به حرم حضرت شاهچراغ (ع) گفت‌: جمهوری اسلامی ایران خواهان تقویت همگرایی منطقه‌ای و توسعه ارتباطات اقتصادی بوده و در این راستا به‌دنبال تعامل با همه کشورهای جهان خصوصا کشورهای آسیایی است.

رئیس جمهور توسعه تعاملات با هند به‌ویژه در زمینه‌های ترانزیت و امنیت انرژی و منطقه‌ای را حائز اهمیت دانست و گسترش همکاری‌های مواصلاتی از جمله در کریدور شمال جنوب و تسریع در عملیاتی‌شدن تاسیسات بندری چابهار را خواستار شد.

رئیسی همچنین سابقه تمدنی و تاریخی دو کشور را زمینه بسیار خوبی برای توسعه همکاری‌های تهران-دهلی نو در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی دانست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1194472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =