سراهای نوآوری جدید مجوز نمی‌گیرند/ طرح رویش هنوز کلید نخورده است

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اکنون ۷۰ درصد استان‌ها سرای نوآوری دارند، برای سراهای نوآوری بیشتر هم دیگر مجوز نمی‌دهیم، چون معتقدیم سراهای نوآوری باید کیفی رشد کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در حاشیه گردهمایی دو روزه رؤسای شورای پژوهش و فناوری استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی درباره تاثیر کرونا بر فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه این دانشگاه به خبرنگار ایسکانیوز گفت: کرونا بر درآمدهای فناورانه دانشگاه تاثیر چندانی نداشته است. کرونا برای بعضی فناوری‌ها مشکلات بسیاری بوجود آورد ولی فرصت‌های بسیاری هم در کنار آن ایجاد کرد. هر اتفاقی که در دنیا می‌افتد، آسیب‌ها و فرصت‌هایی را به همراه دارد. کرونا خیلی از برنامه‌های اینترنتی را توسعه داد. همچنین بسیاری از محصولات بهداشتی مثل شوینده‌ها، ماسک و صنعت پوشش و غیره را توسعه و درکنار این‌ها آسیب‌هایی هم به دنبال داشت.

 ۷۰ درصد استان‌ها سرای نوآوری دارند

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی درباره روند فعالیت سراهای نوآوری به خصوص در استان‌های مختلف کشور خاطر نشان کرد: سراهای نوآوری همچنان در استان‌ها فعال هستند و بر اساس قولی که داده بودیم هر استان به طور متوسط یک سرای نوآوری خواهد داشت. اکنون تقریبا ۷۰ درصد استان‌ها سرای نوآوری دارند، برای سراهای نوآوری بیشتر هم ما مجوز نمی‌دهیم، چون معتقدیم سراهای نوآوری باید کیفی رشد کنند.

معیارهای ارزیابی سراهای نوآوری  

دهقانی فیروزآبادی درباره معیارهای ارزیابی سراهای نوآوری در استان‌ها اظهار کرد: معیارهای ارزیابی این سراها، همان معیارهای اولیه‌ای است که برای دریافت مجوز به آنها می‌دهیم. مواردی از قبیل اینکه چند ایده در آنها کار می‌شود، چند استارت‌آپ در آن مستقر است، با چند شرکت در حال کار و با چند صنعت در حال همکاری هستند وچند دانشجو واستاد را به کارگرفته‌اند. این موارد و همچون آن، معیارهای اولیه اندازه‌گیری برای ارزیابی سرای نوآوری در استان‌ها است که باید لحاظ شود.

طرح رویش هنوز کلید نخورده است

معاون تحقیقات، فناوری ونوآوری دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: طرح رویش تازه کلید خورده و هنوز در مراکز رشد کار آن کلید نخورده است. ما اکنون فقط دو طرح ملی پویش و پایش را دنبال می‌کنیم.

دهقانی فیروزآبادی افزود: مهم‌ترین اقداماتی که در دو ونیم سال گذشته در این معاونت صورت گرفته شامل آماده‌سازی فضاها و تجهیزات برای فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه بوده است. آیین‌نامه‌ها قانون‌ها و شیوه‌نامه‌های لازم برای توسعه فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه تصویب شده است. همگی این قوانین با یکدیگر هم راستا هستند و دیگر هزار راه همکاری سودمندانه بخش خصوصی با دانشگاه آزاداسلامی فراهم شده است.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در گردهمایی دو روزه رؤسای شورای پژوهش و فناوری استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی از ایجاد صندوق پژوهش و فناوری در این معاونت خبر داده و گفته است؛ هم‌اکنون صندوق ۲ میلیارد تومان سرمایه دارد، به‌زودی ۱۸۰ تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومانی به استارت‌آپ‌ها اعطا خواهد شد.

انتهای پیام

کد خبر: 1122896

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =