سرای نوآوری بانوان در دانشگاه آزاد واحد یادگار امام خمینی(ره) راه‌اندازی می‌شود

نشست بررسی مراحل اجرایی راه اندازی سرای نوآوری بانوان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری با حضور قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست بررسی مراحل اجرایی راه‌اندازی سرای نوآوری بانوان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری با حضور علی سروری‌مجد قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، عاصمه قاسمی مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده، علیرضا لادن مقدم رئیس احد یادگار امام خمینی(ره) شهرری و جمعی از مسئولان برگزار شد.

سروری مجد در این نشست راه اندازی سراهای نوآوری را از اهداف سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی دانست و گفت: از واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری انتظار داریم با توجه به اقداماتی که تاکنون در عرصه مهارت داشته در این راستا نیز همچون گذشته به نحو مطلوبی عمل کند.

وی بر ضرورت و اهمیت ایجاد توانمندی اقتصادی در بانوان تأکید کرد و افزود: در راستای تحقق آیین‌نامه هر دانشجو، یک تخصص، یک مهارت، اگر بتوانیم در کنار بازارهای سنتی که از قبل وجود داشته، بازارهای کسب و کار جدید را راه اندازی کنیم، بدون شک با استقبال دانشجویان روبه‌رو خواهیم شد.

عاصمه قاسمی همچنین در ادامه این نشست گفت: هدف از ایجاد سراهای نوآوری بانوان در دانشگاه آزاد اسلامی، تقویت استعدادها و توانمندی‌های بانوان در حوزه‌های کارآفرینی و اشتغال‌زایی است.

وی افزود: امروزه در جامعه شاهد رشد و پیشرفت قابل توجه بانوان هستیم که این حضور و نقش‌آفرینی اگر در کنار کسب و علم و دانش همراه با کسب مهارت باشد، موفقیت بیشتری را به همراه خواهد داشت.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده خاطر نشان کرد: در کنار حمایت از مهارت‌آموزی و راه‌اندازی سراهای نوآوری بانوان، باید به مبحث بازاریابی اهمیت داد، چرا که اگر کسب و کار راه انداخته شده به اقتصاد پیوند نخورد، خروجی نخواهدداشت.

قاسمی شرایط جغرافیایی برخی از واحدهای دانشگاهی را عاملی مهم در کسب و کار دانست و اظهار کرد: در تعدادی از واحدهای دانشگاهی چون هرمزگان، سیستان و بلوچستان، گیلان و مازندران و ... به دلیل داشتن صنایع دستی و اینکه دخترانشان از کودکی با آن آشنا هستند، راه‌اندازی سرای نوآوری با موضوع صنایع دستی مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

در ادامه لادن‌مقدم نیز با تأکید بر اشتغال زایی بانوان دانشجو گفت: واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری اولین واحد دانشگاهی مهارتی در سطح استان تهران است که امیدواریم بتوانیم در راستای راه‌اندازی سراهای نوآوری ویژه اشتغال‌زایی بانوان دانشجو با برگزاری دوره‌های کوتاه مدت و همچنین ایجاد کسب و کارهای خانگی عمل کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1205947

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =