انعقاد ۸۷۰۰ قرارداد ارتباط با صنعت توسط دانشگاه‌ها

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم با اشاره به تهیه کارنامه عملکرد دانشگاه‌ها در ارتباط با صنعت گفت: در یک سال اخیر ۸ هزار و ۷۰۰ قرارداد ارتباط با صنعت توسط دانشگاه‌ها منعقد شده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد سعید سیف با بیان اینکه عملکرد دانشگاه‌ها در ارتباط با صنعت در وزارت علوم پایش می‌شود، گفت: رئیس و مدیران دانشگاه‌ها فعالیت دانشگاه را مانیتور میکنند؛ کارنامه عملکرد دانشگاه ها تهیه و به صورت کمی برای هر دانشگاه مشخص می‌شود.

وی بیان کرد: در کارنامه عملکرد دانشگاه ها در ارتباط با صنعت، برخی  دانشگاه ها با عملکرد متوسط و برخی دیگر با عملکرد حداکثری هستند. در واقع دانشگاه ها می توانند در این کارنامه متوجه شوند که جایگاه آنها کجاست و در چه زمینه هایی ضعیف تر و قوی تر هستند. براین اساس دانشگاه ها می توانند برنامه ریزی کنند تا در همه شاخص های این کارنامه رشد کنند و در نهایت همکاری با جامعه و اثربخشی آنها در ایجاد اشتغال افزایش یابد.

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره درصد ارتباط دانشگاه ها با صنعت گفت: دانشگاه‌ها در یک سال اخیر ۸ هزار و ۷۰۰ قرارداد ارتباط با صنعت منعقد کرده اند و مبلغ این قراردادها سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است؛ این حجم از قرارداد نشان می دهد که پژوهش های دانشگاه مورد نیاز جامعه است و بسیاری از اساتید و مجموعه های پژوهشی پژوهش های مورد نیاز کشور را انجام می دهند.

سیف خاطرنشان کرد: این فعالیت ها نسبت به بضاعت و امکاناتی که دانشگاه ها در اختیار دارند، می تواند بیشتر باشد. هنوز هم استادانی داریم که درگیر ارتباط با صنعت نیستند و پژوهش‌های آنها صرفا جنبه تئوریک دارد. در صورتی که این پژوهش‌ها می توانند هدفمند باشند و در جهت رفع نیاز کشور انجام شوند و متقاضی داشته باشند. این امر بسیار مهم است و دانشگاه‌ها و استادان می‌توانند تقاضامحور کار کنند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1123095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =