وزیر علوم بخشنامه پایه تشویقی سردبیران مجلات پژوهشی را ابلاغ کرد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بخشنامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌ها ابلاغ کرد: سردبیران و مدیران مسئول، مجلات علمی پژوهشی کشور که وارد نمایه‌های معتبر بین المللی شوند، پایه تشویقی می‌گیرند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم در بخشنامه‌ای خطاب به رؤسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ابلاغ کرد؛ با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و بر اساس بند ۱ سیاست‌های کلی ابلاغی در حوزه علم و فناوری مبنی بر کسب مرجعیت علمی در جهان، از آنجایی که یکی از روش‌های افزایش تأثیر و گسترش نفوذ علمی در سطح بین‌المللی نمایه‌سازی مجلات داخلی است به اطلاع می‌رساند که این وزارتخانه در نظر دارد، سیاست‌های تشویقی ویژه‌ای برای سردبیران اصلی و مدیران مسئول مجلاتی که موفق به اخذ نمایه‌های (Web of Science)ISI و Scopus شده‌اند به‌کار گیرد.

بنابراین، کلیه واحدهای تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید نسبت به تخصیص یک پایه تشویقی به سردبیران و مدیران مسئول وقت چنین مجلاتی، افزون بر سقف تعیین‌شده برای پایه‌های تشویقی با اخذ مجوز از هیئت امنای ذی‌ربط اقدام نمایند.

در ادامه بخشنامه وزیر علوم آمده است: همچنین با توجه به بند ۱ از راهبرد کلان ۹ نقشه جامع علمی کشور در خصوص «توسعه زبان فارسی به عنوان یکی از زبان‌های علمی در سطح جهان» به سردبیران و مدیران مسئول وقت که برای مجلات فارسی موفق به اخذ نمایه بین‌المللی در پایگاه‌های اطلاعات علمی مذکور شده و یا می‌شوند دو پایه تشویقی افزون بر سقف تعیین‌شده برای پایه‌های تشویقی اختصاص می‌یابد.

وزیر علوم تاکید کرده است: به زودی علاوه بر موارد ذکر شده، از کلیه‌ مجلات داخلی که موفق به اخذ نمایه‌های بین‌المللی فوق شده‌اند، برای تقویت زیرساخت‌ها و تسهیل در فرآیندها، بر اساس سطح چارک آنها، تا سقف یک‌صد میلیون تومان حمایت مادی به عمل خواهد آمد. از این رو، مقتضی است در اسرع وقت اقدامات لازم برای به اجرا درآمدن این موارد صورت گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1123621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =