صریح بودن، گمشده مسئولان کنونی نظام است

دبیر ستاد مردمی دومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: بصیرت نگاهی است که مبنای اصولی داشته باشد. حاج قاسم بصیر بود و علاوه بر این صریح بود؛ یعنی صراحت لهجه داشت. صریح بودن گمشده کنونی مسئولان نظام است؛ متاسفانه یک نوع رودربایستی حاکم است و برخی مسئولان در بعضی موضوعات جرأت تصمیم‌گیری و نه گفتن ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، همایش علمی و پژوهشی مکتب حاج قاسم،دانشگاه و رسانه صبح امروز هشتم دی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز برگزار شد.

در این مراسم حمید رضا مقدم فر، دبیر ستاد مردمی دومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی درباره مکتب و بصیرت حاج قاسم گفت: صحبت کردن از مکتب حاج قاسم نیازمند بررسی و پژوهش دارد. این شهید بزرگوار دارای مکتب است. مکاتب با موضوعات مختلف به چیستی مکتب و بصیرت آن توجه می کنند. مکتب نیازمند مجموعه هماهنگ و فکر است و مکتب الگوی عملی را در خود جای داده است. حاج قاسم نماد تفکرات و الگوی جامع را ارایه داده است.

مقدم فر گفت: در رفتار حاج قاسم صراحت لهجه، پرهیز از دو پهلوگویی و پرهیز از رفتار متناقض را شاهد بودیم. در حاج قاسم شاهد استحکام موضع و استقامت در عمل را شاهد هستیم.
 غیرت دینی در حاج قاسم مشاهده می شود. مکتب این شهید مکتب بصیرت است.

دبیر ستاد مردمی دومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: عقلانیت، معنویت و عدالت را در مکتب حاج قاسم شاهد هستیم. این سه عنصر به دلیل بصیرت دینی و استقامت ایمانی این شهید بروز کرده است.
وی با بیان اینکه برخی در کشور فرمایشات رهبر معظم انقلاب را مولوی ارشادی میکنند تاکید کرد: رهبر ی معیار کشور است و تابعیت حاج قاسم محصول این تفکر است. بر اساس گفته های حاج قاسم از شون عاقبت بخیری تابعیت از مقام معظم رهبری است.
به گفته وی برخی از رسانه های بیگانه از هفته آینده در پی ایجاد هجمه بر علیه حاج قاسم هستند. حاج قاسم اصولگرا و اصلاح طلب نیست و در دیدگاه های حزبی نمی گنجد. حاج قاسم دور اندیش بود. برای مثال این شهید در دو جلسه پوتین را متقاعد کرده است.

وی در ادامه به تعریف شاخص‌های "مکتب" که از سوی رهبر معظم انقلاب به شهید سلیمانی اعطا شد پرداخت و گفت: مکتب در هر نوع اندیشه‌ای که باشد، بالاخره برآیند و تعریفی دارد. مکتب منظومه‌ای از فکر و نظریه است که خصوصیت عملی و رفتاری هم دارد. بنابراین مکتب نظامی هماهنگ و منسجم است که قابلیت الگوشدن دارد؛ یعنی می‌توان از آن الگوی عملی پیدا کرد. از این رو رهبری تنها درخصوص امام خمینی (ره) و حاج قاسم از عنوان مکتب استفاده کردند.

دبیر ستاد مردمی دومین بزرگداشت شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی درخصوص "بصیرت" نیز بیان کرد: بصیرت، به معنای تفکر ژرف است. بصیرت آن چیزی نیست که همه می‌بینند، بلکه نگاهی عمیق، همه‌جانبه و دوراندیش است. بصیرت نگاهی است که مبنای اصولی داشته باشد. حاج قاسم بصیر بود و علاوه بر این صریح بود؛ یعنی صراحت لهجه داشت. صریح بودن گمشده کنونی مسئولان نظام است؛ متاسفانه یک نوع رودربایستی حاکم است و برخی مسئولان در بعضی موضوعات جرأت تصمیم‌گیری و نه گفتن ندارند.

وی در ادامه با اشاره به کتاب "از هیچ چیزی نمی‌ترسیدم" خاطرات خودنوشت سردار سلیمانی از دوران کودکی تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد: ایشان قبل از پیروزی انقلاب علی‌رغم اینکه در فقر و در روستا زندگی می‌کردند، غیور بودند. غیرت دینی در ایشان ظهور و بروز داشت و به همین دلیل نیز بصیرت داشتند.

مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه، مکتب حاج قاسم را مکتب بصیرت دانست و گفت: اگر بخواهیم یک انسان تراز انقلاب اسلامی و حتی فراتر از آن انسان تراز تمدن نوین اسلامی را نشان بدهیم و به جهانیان معرفی کنیم، سردار سلیمانی است. حاج قاسم به تعبیر مقام معظم رهبری یکی از پرورش‌یافتگان مکتب امام خمینی (ره) و شاگرد برجسته آن است.

وی در ادامه "عقلانیت"، "معنویت" و "عدالت" را  سه عنصر زیرساختی مکتب حاج قاسم عنوان کرد و گفت: وقتی رهبری معظم انقلاب در خصوص مکتب امام خمینی(ره) نیز صحبت می‌کنند از عقلانیت و معنویت سخن می‌گویند. از نتیجه این سه عنصر "بصیرت دینی" و "استقامت دینی" برمی‌آید که در نتیجه "مرد انقلابی" و "مرد میدان" را می‌سازد.

مقدم‌فر با بیان اینکه حاج قاسم در ولایتمداری الگو و تابع رهبر معظم انقلاب بود، خاطرنشان کرد: حاج قاسم می‌گفت من براساس تجربه و عمل می‌گویم که باید تابع رهبری بود. ایشان می‌گفت تمام معادلات دنیایی چیز دیگری می‌گفت، اما رهبری می‌گفت آنگونه نخواهد شد و اتفاق دیگری خواهد افتاد که نمونه‌های آن جنگ 33 روزه و جنگ سوریه هستند. حاج قاسم می‌گفت من در عمل دیدم که باید از ایشان تبعیت کنیم، سیدحسن نصرالله هم می‌گفت ما معجزاتی از رهبری دیدیم.

وی با بیان اینکه تبعیت ایشان از رهبری معظم انقلاب حاصل همان مکتب بود، گفت: ایشان می‌گفتند که از شئون عاقبت بخیری تبعیت از ولایت فقیه است. و در ادامه گفتند که در روز قیامت این را خواهید دید.

وی خاطرنشان کرد: ایشان نگاه عام و جذب حداکثری داشت. حاج قاسم می‌گفت کل ایران حرم است و اگر این حرم آسیب ببیند، همه حرم‌ها آسیب خواهند دید. حاج قاسم محل وحدت و وفاق بود. ایشان در دوران حیات و شهادتش عامل وحدت بود.

دبیر ستاد مردمی دومین بزرگداشت شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در خصوص ویژگی‌های معنوی حاج قاسم نیز گفت: حاج قاسم خدامحور و مخلص بود. باور و اعتماد به نصر الهی داشت. آخرت‌گرا بود، زیست شهیدانه داشت و اهل توکل و توسل بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1123726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =