شاخص‌های مکتب حاج قاسم باید به نسل جوان منتقل شود

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی معتقد است که شاخص‌های مکتب حاج قاسم باید به نسل جوان منتقل شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، احمد نادری در همایش علمی و پژوهشی مکتب حاج قاسم؛ دانشگاه و رسانه که امروز(چهارشنبه ۸ دی ماه) در دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی برگزار شد، گفت: اهمیت جوانان در علوم اجتماعی و مروم شناسی یک امر بسیار مهم است که در باز تولید نظام های سیاسی نقش ویژه‌ای دارند.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت:  بنده از دو منظر حاج قاسم جوان و سردار سلیمانی و جوانان به تحلیل شخصیت وی می‌پردازم.

وی افزود: سردار در دوران جوانی فعالیت‌های یدی بسیاری انجام دادند و بعد به عضویت سپاه در آمدند. وی در سال ۱۳۷۵ فرمانده سپاه قدس می‌شوند.

احمدی عنوان کرد: حاج قاسم در دوره جوانی یک فرد در تراز انقلاب اسلامی بود. هجرت و جهاد دو کلید واژه مهم و دال مرکزی در دوره جوانی سردار بود.

نماینده مردم تهران در مجلس مطرح کرد: سردار سلیمانی در دوران میانسالی به دنبال صدور انقلاب به جهان بود. در نتیجه دست‌های ایران را در منطقه بسط می‌دهد.

وی افزود: محور مقاومت با سردار سلیمانی معنا پیدا کرد و وی تبدیل به اسطوره مثال زدنی شد که در سه سطح داخلی، منطقه و جهان اسلام و ملت‌های آزاده منطقه الگوی جوانان و افراد آزادی خواه شد.

نادری بیان کرد: موضوع حاج قاسم و جوانان در دو سطح داخلی و خارجی قابل بررسی است. وی اعتقاد بر استفاده از جوانان ایرانی در جبهه مقاومت داشت.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: حاج قاسم به معنای یک مکتب است در نتیجه شاخص‌های این مکتب باید به نسل جوان منتقل شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1123782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =