نگاهی به دیدارهای هفته سیزدهم لیگ یک

هفته سیزدهم لیگ یک فوتبال ایران امروز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز؛تیم های لیگ یک فوتبال ایران امروز به مصاف هم رفتند که در مهم ترین بازی ها این نتایج به دست آمد.

ملوان یک_شمس آذر قزوین صفر

ملوانی ها که هفته پیش را دردستگردی تهران بدون گل مساوی به انزلی رفته بودند این هفته بازی آسانی در ظاهر داشتند و در انزلی میزبان شمس آذر قزوینی بودند که البته فصل عجیبی را در حال سپری کردن هستند. از طرفی برای ملوان ها سه امتیاز این سبک بازی ها به مراتب برای راه صعود تاثیر گذار هست. در هر صورت انزلی چی ها که خود را در صدر جدول لیگ یک می بینند در بالاخره در دقیقه ۸۶ این بازی توانستند نتیجه مساوی بدون گل را با یک گل به صعود خود تغییر دهند و با همین تک گل بازی را به خاتمه برسانند. انزلی چی ها نمی خواهند این فصل قافیه را به هیچ تیم و رقیبی ببازند و با این بردها جایگاه خود را در جدول مستحکم تر می کنند و از طرف دیگر قزوینی ها که چند هفته ای توانسته بودند نتایج قابل قبولی را بگیرند و از انتهای جدول فاصله بگیرند حالا باید به انتظار هفته های بعد بمانند

شاهین بوشهر۲_سایپا۲

سایپایی ها که بعداز هفت هفته نکامی به بوشهر رفته بودند تا بتوانند با برد مقابل شاهین سرو دستی به جدول و امتیازات خود بکشند با یک امتیاز در پایان زمین را ترک کردند. نتیجه دو بر دو در مقابل تیمی که شاید کاندیدای سقوط این فصل باشد و هفته پیش پنج گل از نماینده ساوه خورده بود نشان از مشکلات فنی و غیر فنی در تیم سایپا دارد. به نظر می رسد روانخواه روزهای سختی را تجربه می کند. دو تساوی در دو هفته ی که تیم را در اختیار گرفته نمی تواند برای سایپا ایده آل باشد، چرا که آنها شبیه این نتایج را با سعید اخباری هم می گرفتند و از روانخواه انتظار حداقل شوک داشتند. نکته مهم برای روانخواه بالا آوردن سطح روانی بازیکنان این تیم است که ظاهرا فعلا بردن را فراموش کرده اند و احتما دارد استرس و فشار خارج شدن از این شرایط اجازه بردن را به ان تیم نمی دهد، با وجود این تساوی آنها همچنان در رده پانزدهم جدول با سیزده امتیاز ماندگار شدند ، جایگاهی که اصلا در شان و انداز این تیم نمی باشد. اما شاهینی ها که در دقایق حدود دقیقه ۹۰ بازی را به تساوی کشاندن شاید ین یک امتیاز از لحاظ روانی بخصوص در بازی های دیگر به کار آنها بیاید ، اما ظاهرا این تیم مشکلات عدیده بیشتری را دارد که باید به آن بیشتر پرداخته شود.

رایکا بابل ۱_خیبر خرم آباد ۲

رایکایی ها که در این یکی دو هفته هم تغییرات زیادی در سطح کادرفنی بخصوص داشتند و حرف و حدیث های هم در مورد حواشی این تیم زده می شد، این هفته هم در خانه با دو گل مغلوب خیبر شدند. اینکه خیبر به نوعی امسال تیمی مدعی بسته شده بحثی نیست، هرچند آنها هم نتایج در خور توجه ی نسبت به هزینه های خود نگرفته اند اما رایکای بابل ظاهرا در سراشیبی سقوط خودخواسته قرار دارد. باختن در خانه در مقابل خیبر نشان داد لطیفی همچنان روی دور باخت با این تیم قرار گرفته و فعلا تعویض مربی برای این تیم جواب نداده و رده چهاردهم در شان و شخصیت تنها تیم مازنی این مسابقات نیست. اما از آن طرف خیبر با ویسی حالا دو هفته ای هست که می برد،‌ هفته پیش هم اشاره به این موضوع داشتیم که یکی از مشکلات خیبر گل خوردن های آنها در زمان ویسی است، بخصوص از تیم هایی که شاید حداقل در جدول تفاوت فاحشی در جایگاه با آنها دارند، مثلا خوردن دو گل از ماشین سازی قعرنشین با بازیکنان جوان خود هفته پیش در خرم آباد یکی از علائم عدم موفقیت یک تیم از بعد فنی در دراز مدت می تواند باشد و حالا در بابل هم آنها یک گل از رایکای پایین جدولی خورده اند، شاید تنها دلخوشی خیبری ها از این برد، خارج خانه ودن آن باشد اما ویسی و کادرش اگر نمی خواهند دچار مشکل شوند باید فاز دفاعی تیم خود را سامان دهند وگرنه قطعا در ادامه تنبیه خواهتد شد.

آرمان گهر ۰_خوشه طلایی ۱

دو برد پیاپی خوشه طلایی باعث شد صدای نفس ساوه ای ها در بالای جدول حس شود. حالا داوود مهابادی با بردن آرمان گهر سیرجان در خانه حریف با یک تیر چند نشان را می زند چراکه علاوه بر سه امتیاز این بازی حالا شخصیت تیم خودرا هم به رخ حریفان می کشد و در مرحله بعد هم رقیب همسایه جدولی را در بازی رو در رو پشت سر گذاشته و البته نکته مهم تر در خانه تیمی را می برد که بردن این تیم در آن سطح ارتفاع کار هر تیمی نیست و حتی با این دو برد متوالی عزت نفس بیشتری به تیم و بازیکنان خود، ناخودآگاه تزریق می کند . مهابادی که قطعا سودای صعود را در سر می پروراند خوب می داند در نیم فصل باید تیم خود را تقویت کند و کمی حتی رو بحث هوازی تیم خود کار کند چرا که نیم فصل دوم در حقیقت روزهای سختی در مقابل این تیم ساوه ای هست و برای بالا رفتن ابزار کارآمدتری را احتیاج دارد. اما آرمان گهر با این باخت الا به رتبه پنجم جدول سقوط کرده و باید به انتظار هفته های آینده بنشیند.

قشقایی ۱_پارس جم جنوبی۲

برد خارج از خانه برای جمی ها در حالی رقم خورد که پارس جمی ها این روزها با شرایط ابتدای فصل کاملا فاصله گرفته اند. بردهای آنها در مقابل تیم های بالای جدولی حالا آنها را به ده نهم جدول آورده دقیا در کمرکش جدول هیجده تیمی. برد ین هفته آنها در شیراز در مقابل قشقایی که اتفاقا تا همین چند هفته پیش پدیده این فصل را می توانستیم به آنها لقب دهیم نشان از پیشرفت کیفی این تیم دارد. دقت کنید زدن دو گل در شیراز به تیمی که هنوز هم در رده هفتم جدول حضور دارد کار ساده ای نیست، در هر حال به نظر می رسد پارس جم اگر بتواند کمی تجربه بیشتری خرج کند و تیم خود را تقویت نماید حتی می تواتد بر اساس اتفاقات نیم فصل دوم خود را در چهره مدعی نشان دهد، الته اگر این روند رو به رشد همچنان ادامه داشته باشد. اما قشقایی به نظر می رسد این روزها شدیدا افت کرده و شاید یکی از دلایل افت این تیم هم عدم تمرکز کادر فنی آنها باشد که شایعه حضور در تیم های دیگر مطرح شده.هرچند انصافا این تیم در این فصل فراتر از انتظار ظاهر شده و رجب زاده هم تاثیرات مثبتی روی این تیم داشته اما در هر صورت این روزها نتایج ضعیفی گرفته و ادامه این روند هم روزهای دشواری را برای آنها رقم خواهد زد.

کد خبر: 1124815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =