افزایش ایستگاه‌های پروازی برای زائران ایرانی به سوریه

رئیس سازمان حج و زیارت از احتمال افزایش ایستگاه‌های پروازی برای متقاضیان سفر زیارتی به سوریه خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، «علی رضا رشیدیان» که در قالب عضوی از هیات بلندپایه اقتصادی و سیاسی به ریاست وزیر راه و شهرسازی عازم سوریه شده است، اظهار داشت: در این ملاقات ها که همراه وزیر راه و شهرسازی و رییس کمیسیون مشترک ایران و سوریه با مقامات سوری داشتیم موضوع اعزام زائران و مساله سفرهای زیارتی نیز پیگیری شد.

وی افزود: در دیدار با وزیر خارجه سوریه راجع به موضوع مستثنی شدن زوار ایرانی از مصوبه گردشگری دینی سال ۲۰۱۷ این کشور گفت و گو و مقرر شد مسوولان ذی‌ربط بررسی های لازم را در این رابطه انجام دهند.

رییس سازمان حج و زیارت ادامه‌داد: در دیدار با نخست وزیر سوریه، در خصوص توسعه سفرهای زیارتی که خواست مردم ایران است و بنا داریم اعزام زائران را از استان‌های مختلف توسعه دهیم، گفت و گو و قرار شد در این زمینه برای زیارت همراه با سهولت، عزت و کرامت زائران ایرانی دستورات لازم به وزارت سیاحه داده و مساعدت‌های لازم انجام شود.

رشیدیان با اشاره به دیدار با وزیر نقل سوریه نیز افزود: در این نشست موضوع افزایش اعزام از پنج تا ۶ استان کشورمان مطرح شد، ضمن آنکه پنج شرکت دیگر علاوه بر ماهان هم متقاضی انجام پروازها به سوریه هستند که در این زمینه نیز قول همکاری‌های لازم داده شد.

وی اظهار داشت: رییس سازمان هواپیمایی کشوری هم موضوع ارائه خدمات هندلینگ فرودگاهی و مساعدت‌های مورد نیاز برای انجام پروازهای زیارتی را نیز به صورت خاص پیگیری می کند.

رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در جلسه ای هم که با وزرای مختلف داشتیم روحیه کلی مبتنی بر توسعه همکاری ها بود که امیدواریم ظرفیت و زمینه لازم برای توسعه زیارت فراهم شود.

وی افزود: یکی از مباحث مهمی که با حضور وزیر راه و شهرسازی کشورمان مطرح شد بحث توسعه مسیرهای زمینی بود تا در صورت امکان زائران از طریق عراق به سوریه مشرف شوند و انتظار این بود که شرایط این مهم به صورت جاده ای و ریلی فراهم شود.

اعزام کاروان های زائران ایرانی به سوریه پس از دو سال تعطیلی از دوازدهم دی ماه با همکاری و هماهنگی مسوولان ذیربط دو کشور آغاز شد.

رئیس سازمان حج و زیارت پیش از آن در راس هیاتی برای از سرگیری اعزام های زیارتی به سوریه سفر و با مقامات این کشور دیدار و گفت و گو کرد که این دیدار منجر به انعقاد تفاهمنامه‌ای برای اعزام یکصد هزار نفر زائر در مدت یک سال شد.

کد خبر: 1125712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =