چین ادعای مداخله در امور داخلی انگلیس را رد کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه چین ادعای تلاش این کشور برای اعمال نفوذ به قانون‌گذاران انگلیسی را رد کرد و آن را نتیجه تماشای بیش از حد فیلم‌های ۰۰۷ توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، وزارت امور خارجه چین، روز جمعه ادعای لندن درباره تلاش پکن برای اثرگذاری بر قانون‌گذاران انگلیسی را رد کرد.

به نوشته نشریه «اکونومیک تایمز»، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: «شاید برخی افراد، بیش از حد فیلم‌های ۰۰۷ تماشا کرده‌اند که به تداعی‌های ذهنی غیرضروری منتج شده است».

این دیپلمات چینی با رد «فعالیت‌های مداخله‌جویانه» چین در انگلیس، اتهامات وارد شده از سوی لندن را «اظهاراتی نگران‌کننده بر اساس فرضیات ذهنی برخی افراد» توصیف و آن را محکوم کرد.

سازمان جاسوسی انگلیس روز پنجشنبه ادعا کرد «کریستین لی» با تسهیل کمک‌های مالی برای احزاب سیاسی و قانون‌گذاران این کشور و اعمال نفوذ بر آن‌ها از این طریق، به نفع حزب کمونیست چین فعالیت داشته است.

کریستین لی دارای شهروندی انگلیس بوده و در سال ۲۰۱۹ در زمان «ترزا می» نخست‌وزیر سابق انگلیس بابت سهمی که در بهبود روابط چین و انگلیس داشته، جایزه دریافت کرده است. او همچنین در تصاویری در کنار «جیمز کامرون» نخست‌وزیر اسبق و «جرمی کوربین» رهبر سابق حزب کارگر انگلیس دیده می‌شود.

حدود دو هفته پیش «دِیمین هیندز» معاون وزیر کشور انگلیس در امور امنیتی و مرزی در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «تلگراف» مدعی شد، روسیه، چین و ایران «به اشکال مختلف» در جاسوسی میدانی، حملات سایبری، آماده‌باش نیروهای نظامی و کمپین‌های انتشار اخبار نادرست علیه لندن «دخیل هستند».

پیش‌تر نیز «لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس پس از برگزاری نشست گروه هفت مدعی شد: «ما در نشست این آخر هفته به‌طور روشن بیان کرده‌ایم که بابت سیاست‌های اقتصادی زورگویانه چین نگران هستیم».

منبع: فارس

کد خبر: 1125715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =