آخرین وضعیت طرح انتزاع وزارت راه از شهرسازی به کجا رسید؟

رئیس کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه کاری وزارت راه و شهرسازی سنگین است ولی اگر وضعیت خوبی تفکیک شود امکان ساخت سالی یک میلیون خانه را داریم. 

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی آخرین وضعیت طرح انتزاع بخش ساختمان و شهرسازی از وزارت راه و شهرسازی و تشکیل وزارت حمل‌ونقل و وزارت ساختمان، شهرسازی و آمایش سرزمین اظهار داشت: این طرح با توجه به مخالفت مجلس و درخواست آیت‌الله رئیسی در دولت جدید فعلاً منتفی شده است.

وی افزود: من به عنوان رئیس کمیسیون عمران مجلس معتقدم که اگر بنا داریم سالی بیش از یک میلیون واحد مسکونی در کشور بسازیم بایستی حتماً بخش ساختمان و مسکن از وزارت راه و شهرسازی جدا شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: حوزه کاری وزارت راه و شهرسازی سنگین است ولی اگر وضعیت خوبی تفیک شود امکان ساخت سال یک میلیون خانه را داریم. 

رضایی کوچی با بیان اینکه برای ساخت یک میلیون مسکن چه چیزی جز نیروی انسانی، مصالح ساختمانی و زمین می‌خواهیم، گفت: وقتی همه این موضوعات را کنار یکدیگر قرار دهیم قطعاً ساخت یک میلیون واحد مسکونی در هر سال دور از دسترس نخواهد بود و چنین امکانی را داریم این در حالی است که در دولت‌ آقای احمدی نژاد چنین چیزی را تجربه کردیم. اما برای ساخت یک میلیون خانه جدید نیازمند مدیریت منسجم هستیم و همه اجزای دولت مانند وزارت نیرو به منظور تأمین برق، وزارت نفت برای تأمین گاز، وزارت ارتباطات برای برقراری خطوط تلفن و وزارت راه برای پای کار بودن و همراهی وزارت جهاد کشاورزی هستیم.

وی ادامه داد: آیت‌الله رئیسی در نامه خود به مجلس با موضوع مسکوت ماندن طرح انتزاع بخش ساختمان و مسکن از وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده‌اند که این موضوع فعلاً‌ مسکوت بماند و درخواست کرده بود که در سال آینده این موضوع مجدداً‌ در دستور قرار گیرد. ضمن اینکه به نظر می‌رسد شاید سه ماه این وزارتخانه درگیر تفکیک شود و به کار اصلی خود نرسد. اما اگر فعالیت دولت گسترده‌تر شود ضرورت جداسازی بخش ساختمان و مسکن از وزارت راه و شهرسازی احساس می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه به نظر می‌رسد رئیس جمهور موضوع تفکیک بخش ساختمان و مسکن از وزارت راه و شهرسازی را در سال آینده دنبال خواهد کرد و به صلاح دولت هم هست که به این نتیجه برسد تا هر چه سریع‌تر موضوع توسعه خانه‌سازی در کشور با این انتزاع به صورت جدی پیگیری شود. البته این موضوع احتمالاً در لایحه بودجه سال 1401 دنبال خواهد شد. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کد خبر: 1125770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =