مددجویان دو نفره روستایی کشور صاحب مسکن می‌شوند

رئیس کمیته امداد با اشاره به ۱۴ اسفند و سالروز تاسیس کمیته امداد گفت: مسکن از دغدغه‌های اصلی نیازمندان و محرومان است که نهادهای انقلاب به ویژه بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اهتمام ویژه‌ای به رفع این دغدغه داشته‌اند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سیدمرتضی بختیاری در مراسم امضای تفاهم‌نامه ساخت ۳۰ هزار واحد مسکن ویژه مددجویان با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، با تقدیر از نگاه دولت سیزدهم به موضوع مسکن محرومان، اظهار کرد: خیران و مردم نیکوکار نیز کمک‌های قابل توجهی در موضوع مسکن مددجویان دارند که لازم است به طور ویژه از آنها تقدیر و تشکر کنیم.

بیشتر بخوانید:

اختصاص تسهیلات مسکن روستایی به ۴۳ هزار واحد

رئیس کمیته امداد با اشاره به جامعه هدف برنامه مسکن کمیته امداد به ویژه در خصوص تفاهم‌نامه ۳۰ هزار واحدی با بنیاد مسکن، تاکید کرد: اولویت نخست در واگذاری مسکن به مددجویان، خانواده‌های سه نفر به بالا هستند که در شهر و روستا سکونت دارند.

بختیاری با بیان اینکه در روستاها با اقدامات انجام شده، در حال حاضر خانواده سه نفر به بالا فاقد مسکن نداریم، اضافه کرد: با اتمام مراحل ساخت مسکن در قالب تفاهم‌نامه با بنیاد مستضعفان و بسیج سازندگی، تمام خانواده‌های ۲ نفره روستایی نیز صاحب مسکن خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص تامین مسکن خانواده‌های تک نفره نیز لازم است برنامه‌ریزی با بنیاد مسکن انجام شود.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه تفاهم‌نامه ۳۰ هزار واحدی با بنیاد مسکن شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت را نیز شامل می‌شود، گفت: تسهیلات قرض‌الحسنه ارزان‌قیمت برای جامعه هدف این تفاهم‌نامه پیش‌بینی شده است و مراحل اجرایی ساخت خانه‌ها توسط بنیاد مسکن انجام خواهد شد.

بختیاری تصریح کرد: در اجرای این تفاهم‌نامه از کمک‌های خیران و مردم نیکوکار نیز استفاده خواهد شد تا به لطف الهی حداکثر ظرف مدت ۲۴ ماه این ۳۰ هزار واحد مسکونی احداث و در اختیار مددجویان قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، غلامرضا صالحی، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه صفر تا صد واحدها از تهیه نقشه تا پایان عملیات اجرایی توسط بنیاد مسکن انجام خواهد شد، گفت: برای ساخت این واحدها تسهیلات ۵ درصد با بازپرداخت ۲۰ ساله در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: بازپرداخت این تسهیلات ۲ سال دوره تنفس دارد و کمیته امداد نیز کمک‌های بلاعوض و کمک‌های خیران را در اختیار قرار خواهد داد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به تفاهم‌نامه قبلی کمیته امداد با بنیاد مسکن، اضافه کرد: این تفاهم‌نامه با همکاری بنیاد مسکن، کمیته امداد و بسیج سازندگی برای ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی مددجویان بوده که عملیات اجرایی آن به پایان رسیده و تا پایان ماه مبارک رمضان ۳۳ هزار واحد به جامعه هدف تحویل می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1223096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • عابدی IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      0 0
      سلام من الان نزدیک ۱۵ساله ازدواج کردم دوتا بچه دارم شوهرم معتاد هس تو روستا هستم تو یه خونه کوچیک کاه گلی زندگی میکنم حموم ندارم میرم خونه ی پدرم تو روخدا اگه هست به ما هم مسکن بدین با دوتا بچه خیلی سختمه