قیمت تمام شده پروژه های نهضت ملی مسکن چقدر است؟

معاون وزیر راه و شهرسازی: در تلاش برای کاهش قیمت تمام شده پروژه‌های نهضت ملی مسکن هستیم، اما قیمت‌ها متناسب با نرخ تورم است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، هادی عباسی معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص قیمت تمام شده پروژه های نهضت ملی مسکن گفت: وزارت راه و شهرسازی تلاش می کند تا قیمت تمام شده مسکن را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید:

مبلغ قسط وام مسکن ملی مشخص شد

به گفته وی در ساخت مسکن عوامل متعددی از جمله مصالح و اقتصاد کلان بر قیمت تمام شده تأثیر می گذارد و خارج از اراده وزارت راه و شهرسازی است .

عباسی با بیان اینکه درخصوص منابع، مردم آورده خود را آورده اند گفت: متقاضیان تا کنون ۲۰۰ هزارمیلیارد تومان به طرح نهضت ملی مسکن آورده‌اند.

او گفت: قیمت تمام شده واحد مبتنی بر هزینه پروژه است. قیمت مصالح و دستمزد از اختیار وزارت راه و شهرسازی خارج است. قیمت بر اساس شروع، اتمام و هزینه مصالح در زمان اجرای پروژه محاسبه می‌شود. با این حال وزارت راه و شهرسازی پیگیری می‌کند تا قیمت تمام شده کاهش یابد.

وی در خصوص اجرایی شدن پلکانی اقساط گفت: پلکانی شدن اقساط و پرداخت اقساط ۵میلیون و۹۰۰هزار تومانی تا دو سال ابلاغ شده است و در حال حاضر در برخی از شهرها از جمله زنجان در حال انجام است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1221180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =