اختصاص تسهیلات مسکن روستایی به ۴۳ هزار واحد

مدیرعامل بانک مسکن از پرداخت تسهیلات مسکن روستایی به ۴۳ هزار و ۲۶۷ واحد از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، «عباس حسینی»‌ افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، بانک مسکن تسهیلات روستایی را به ۴۳ هزار و ۲۶۷ واحد بابت تسهیلات اولیه و همچنین تسهیلات تکمیلی بابت افزایش مبلغ تسهیلات پرداخت کرده است که این رقم در این دولت در بخش مسکن روستایی معادل ۶ هزار و ۲۷۳ میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید:

خبر خوش برای فرهنگیان / ساخت مسکن ارزان کلید خورد + جزئیات

وی، تعداد و رقم پرداخت شده در سال جاری به بخش مسکن روستایی را معادل ۲۲ هزار و ۲۸۸ واحد و به میزان چهار هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

تسهیلات مسکن روستایی در دولت سیزدهم ۲ بار افزایش یافت. در سال ۱۴۰۰ و در سال نخست فعالیت دولت سیزدهم تسهیلات مسکن روستایی معادل ۱۰۰ میلیون تومان به ازای هر واحد بود. این رقم در سال ۱۴۰۲ به ۲۰۰ میلیون تومان به ازای هر واحد روستایی افزایش یافت و در سال جاری نیز به دلیل اینکه بتواند بخشی از نیاز متقاضیان به مسکن را تامین کند، این رقم به ازای هر واحد به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافت. همچنین این تسهیلات در سال‌های گذشته سالیانه به ۲۰۰ هزار واحد اختصاص می‌یافت که این رقم در تعداد واحدهای مسکونی نیز به سالیانه ۳۵۰ هزار واحد افزایش یافته است.

پیشتر وزیر راه و شهرسازی در جلسه قرارگاه مسکن، از تعداد بیش از ۴۱۸ هزار واحدهای مسکونی روستایی در حال ساخت و اتمام یافته در دولت سیزدهم خبر داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1222134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =