مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در ۴بهمن

مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در  سراسر کشور را از دریچه ایسکانیوز دنبال کنید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز،  گزیده‌ای از  مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در دوشنبه(۴ بهمن)  را در ادامه می‌خوانید:

دانشگاه آزاد اسلامی باید در جغرافیای استان البرز توسعه یابد

حسین کلانتری خلیل آباد سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج در دیدار با اعضای هیات علمی و کارکنان دانشکده تربیت بدنی این واحد دانشگاهی ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه (س) و روز زن،  از روند توسعه ای در دانشگاه خبر داد و اظهار داشت: در استان توزیع واحدها و مراکز دانشگاهی مناسب نیست و دانشگاه آزاد اسلامی باید در جغرافیای استان البرز توسعه یابد.

 کلانتری خلیل آباد بیان داشت: بحث مهم و اساسی در وضع موجود دانشگاه، توسعه رشته های میان رشته ای مانند پزشکی ورزشی ، مهندسی پزشکی و فیزیولوژی ورزشی و...  بوده و می توان با تعریف رشته های جدید  با بهره گیری از تخصص اعضای هیات علمی در جهت جذب بیشتر دانشجو و در نهایت تبدیل شدن به دانشگاه نسل سوم تلاش نمود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج گفت: با ایجاد و مهیا نمودن شرایط برای توسعه رشته های ورزشی و تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی و عملیاتی کردن آنها می توان استفاده بهینه در مسیر درآمدزایی غیر شهریه ای داشت.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل بالای دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج جهت جذب دانشجو، انتظار می رود با ایجاد ستاد جذب دانشجو در دانشکده و ارتباط با سازمان هایی از قبیل: آموزش و پرورش، حوزه های ورزشی و ... با معرفی دانشگاه، گام های مثبتی در این زمینه برداشته شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز متذکر شد: دانشکده تربیت بدنی دانشکده ای با توان سود دهی بالاست که می تواند علاوه بر جذب دانشجو در حوزه درآمدزایی غیرشهریه ای از طریق اجاره سالن های ورزشی و زمین چمن دانشگاه بازدهی بالایی داشته باشد..

دبیرهیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان البزر با تاکید مجدد به درآمدزایی غیرشهریه ای عنوان کرد:  ایجاد شرکت های توانبخشی ورزشی در حوزه های مختلف، ایجاد ارتباط با هیات های ورزشی و برگزاری دوره های کوتاه مدت تخصصی و نیز ایجاد مرکز استعدادیابی در دانشکده به کمک حوزه روانشناسی، از جمله راههای درآمدزایی غیرشهریه ای در دانشکده تربیت بدنی در جهت رشد اهداف دانشگاه خواهد بود.

 کلانتری خلیل آباد در ادامه با اشاره  به پتانسیل دانشگاه آزاد اسلامی که دارای ۵۷۰ واحد دانشگاهی و ۷۰۰ مدرسه در سراسر کشور است، بیان داشت: دانشکده تربیت بدنی این واحد دانشگاهی می تواند با ساخت کارگاه تجهیزات ورزشی و همچنین ایجاد سرای نوآوری در زمینه ورزشی، زمینه بازار فروش این تجهیزات جهت استفاده دیگر واحدها و مدارس را مهیا نماید و در جهت ایجاد درآمدزایی غیرشهریه ای گام موثری بردارد.

وی خطاب به مسئولان دانشگاه گفت: با تلاش بیشتر شرایط را برای ورود و جذب دانشجویان جدید و همچنین داوطلبانی که در سالهای قبل ثبت نام نیمه تمام داشته اند تسهیل نمایند و با اطلاع رسانی و اعمال تخفیفات زمینه را برای جذب آنها فراهم آورند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در خاتمه سخنان خود ابراز امیدواری کرد: تمام مسئولان، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه با کمک یکدیگر، پیگیری و تلاش های بیشتر فرآیند درآمدهای غیر شهریه ای را ایجاد نمایند. در پایان این نشست به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) از چهار تن از بانوان این دانشکده تقدیر به عمل آمد.

ایده‌های نوآورانه و فناورانه به نمایش گذاشته می‌شود

سید بابک مظفری، معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با رویکردی تحولی در حرکت به سوی دانشگاه کارآفرین و دانشگاه حل مسأله گام بر می دارد.

مظفری با بیان اینکه کاهش فاصله با تعریف مأموریت‌های جدید و یا بازتعریف در ماموریت‌های فعلی دانشگاه امکان پذیر است و توجه به مسائل و مشکلات جامعه و ارائه راه حل‌های اجرایی و نوآورانه برای آن‌ها در صدر قرار گیرد، ادامه داد: به همین دلیل مأموریت‌های مختلف از جمله کارآفرینی و حل مشکلات جامعه و صنعت با رویکردهای نوآورانه و ابتکاری در سند تحول و تعالی دانشگاه جایگاه ویژهای دارد.

وی به آیین نامه‌های «حمایت از فعالیت فناورانه اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی» و «حمایت از فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی» اشاره و تصریح کرد: مهمترین نکته در ارتباط با این دو آیین نامه، این است که از ایده‌های کارآفرینی و آشنایی دانشجویان با کسب مهارت‌های تخصصی و حرفه ای و نیز تلاش در مسیر حرکت ایده به محصول، همتراز با انجام سایر فعالیت‌های پژوهشی و انتشار دستاوردهای پژوهشی در مقالات و مجلات معتبر علمی و تخصصی حمایت می‌کنند.

 مظفری از دیگر اقدامات مؤثر برای تعالی بخشی به اهداف و رویکردهای فناورانه و نوآورانه را ایجاد سازوکاری مناسب برای حمایت مالی و تأمین هزینه‌های لازم جهت ارتقاء سطح بلوغ فناوری (TRL) معرفی شده توسط واحدها، هسته‌ها و شرکت‌های فناور مستقر و مرتبط با دانشگاه عنوان کرد و افزود: برای این منظور صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تأسیس و راه اندازی شد و هدف اصلی آن ایجاد یک اکوسیستم مالی برای کمک به فعالیت‌های دانش بنیان و طرح های نوآورانه است.

معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در تشریح رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دانشگاه در حال برنامه ریزی و اجرای این رویداد بزرگ ملی برای حمایت همه جانبه از فعالان حوزه نوآوری و فناوری خود است. این رویداد با سه شعار اصلی خود با عناوین «هزار گروه پژوهشی و زیرساخت»، «هزار ایده و استارت آپ» و « هزار شرکت فناور و خلاق» شناخته می‌شود که ان شاءلله در اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه قصد دارد در هریک از عناوین مذکور بهترین و برترین‌های خود را به فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری کشور معرفی کند، ادامه داد: این رویداد فرصت بسیار خوبی است برای اساتید و اعضای هیات علمی، دانشجویان، فارغ التحصیلان و حتی علاقه مندان حوزه فناوری و نوآوری تا توانمندی، قابلیت، استعداد و خلاقیت خود را به صاحبان صنایع، سرمایه گذاران، سازمان‌ها، ارگان‌ها، نهادها و فعالان اقتصادی حوزه کسب وکارهای دانش‌بنیان و استارت آپی، معرفی کنند.

معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات گفت: از دیگر اهداف برگزاری این رویداد، ساماندهی ظرفیت‌های سخت افزاری و دانش محوری واحدهای دانشگاهی در حوزه‌های فناوری، پژوهشی و تحقیقاتی و آزمایشگاهی است. همچنین در این رویداد سه روزه این امکان فراهم می شود تا جامعه مخاطب بیشتر و از نزدیک با گستره و اهمیت فعالیت‌های صورت گرفته و توانمندی دانشگاه در حل مساله و تربیت دانشجویان کارآفرین و متخصص آشنا شوند.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با همکاری و مشارکت فعال دانشکده‌ها و گروه‌های تخصصی خود اقدامات گسترده ای را برای شناسایی صاحبان ایده یا افرادی که دارای مالکیت فناورانه هستند، انجام داده است. برای این منظور گروه‌های تخصصی با اعلام فراخوان در موضوعات مختلف نسبت به برنامه ریزی و اجرای رویدادهای استارت آپی و چالش محور در این واحد اقدام کرده‌اند که با هماهنگی دبیرخانه کارگروه اجرایی ستاد در درون واحد عملیاتی خواهد شد.

 مظفری خاطرنشان کرد: این رویداد، دارای برنامه دقیق و زمانبندی تعریف شده است، بنابراین تمامی رویدادهای استارت آپی و چالش محور در واحد علوم و تحقیقات تا قبل از پایان بهمن ماه برگزار خواهند شد و در هفته اول اسفند ماه، طرح‌های برگزیده برای شرکت در رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی به دبیرخانه مرکزی این رویداد ارسال خواهد شد.

لازم به ذکر است، حوزه کشاورزی و صنایع غذایی و تبدیلی، دارو، تجهیزات پزشکی و فراسودمندها، محصولات شیمیایی، ماشین‌آلات و تجهیزات فناورانه، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال، صنایع خلاق، فرهنگی هنری و گردشگری، فناوری آب و محیط زیست و حوزه نساجی، چرم و فناوری‌های مرتبط از حوزه‌های تخصصی تعریف شده در این رویداد است.علاقه مندان برای شرکت در این برنامه‌ها می‌توانند ایده‌های خود را با تکمیل فرم‌های طراحی شده به این منظور به دبیرخانه اجرایی رویداد معرفی کنند. برای اطلاع از محورها و موضوعات تخصصی هر رویداد استارتاپی، تکمیل فرم‌های مربوطه و جدول زمانبندی این رویداد، لازم است به آدرس https://innovationroof.ir/hezar  و برای اطلاع از آخرین اخبار مربوط به این رویداد در واحد علوم و تحقیقات به آدرس https://srbiau.ac.ir/fa مراجعه کنند. مخاطبان می‌توانند، برای اطلاعات بیشتر با مرکز رشد واحد علوم و تحقیقات با شماره‌های ۴۴۸۶۱۶۸۱، ۴۴۸۶۱۶۸۲داخلی ۵۰۴۹ یا ۵۱۹۹ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1126957

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =