دریافت هزینه اضافه از دانشجویان؛ برای ارائه کارت امتحانی!

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان درباره چرایی دریافت هزینه اضافه از دانشجویان برای ارائه کارت امتحانی گفت: دلیل افزایش شهریه، انتقال داده‌ها از سایت سیدا به سایت آموزشیار است و دانشجویان باید بدهی خود را بر اساس آیتم‌های جدید سایت آموزشیار پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، تجمیع سامانه‌های آموزشی و یکپارچه شدن سامانه‌ها، در دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق مثبتی بود که باعث جلوگیری از هدررفت سرمایه‌های دانشجویان شد و دانشجویان دانشگاه آزاد کم کم با سامانه آموزشی سیدا خداحافظی کرده و مسائل آموزشی را در سامانه جدید آموزشیار پیگیری کردند.

آموزشیار در روزهای آغازین با مشکلاتی مواجه بود از هنگ کردن به دلیل تعداد بالای دانشجویان تا مشکلاتی که در حوزه مالی و شهریه‌ای برای برخی دانشجویان به وجود آمد که مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی هم انتقال داده‌ها از سامانه سیدا به آموزشیار، چارت جدید برخی رشته‌ها و بار ترافیکی بالای سامانه را از جمله مسائل چالشی آموزشیار اعلام کردند که رفته رفته با گذشت زمان این مشکلات حل شد.

حال با گذشت 2 سال از تجمیع سامانه‌های آموزشی و انتقال از سیدا به آموزشیار برخی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گرگان نسبت به افزایش ناگهانی شهریه خود در پایان ترم گلایه داشتند که برخلاف تسویه شهریه در ابتدای ترم؛ شهریه آن‌ها قبل امتحانات و زمان اخذ کارت ورود به جلسه، دوباره زیاد شده بود. برای پیگیری این موضوع به سراغ سورنا نسیمی معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان رفتیم.

نسیمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره چرایی اخذ وجه در زمان ارائه کارت ورود به جلسه امتحانات در ترم جاری گفت: دلیل این افزایش شهریه انتقال داده‌ها از سایت سیدا به سایت آموزشیار است و دانشجویان باید بدهی خود را بر اساس آیتم‌های جدید سایت آموزشیار پرداخت کنند. دانشجویان با پرداخت بدهی‌های خود امتیازات همچون تعیین زمان برای پرداخت بدهی و تقسیط بدهی را دریافت می‌کنند.

او درباره اینکه انتقال سیدا به آموزشیار در ۳ ترم گذشته انجام شده و  مشکلات همچنان مشاهده می‌شود، افزود:  با توجه به بِروز رسانی‌های مکرر سامانه آموزشیار، این تغییرات مالی برای دانشجویان ایجاد شده که شامل تغییرات واحدها است برای مثال در برخی رشته‌ها شاهد تبدیل دو واحد نظری به دو واحد عملی هستیم و بخش دیگر از این تغییرات به دلیل افزایش شهریه‌ها در سیستم اعمال شده است.

معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان با بیان اینکه هزینه فراوان از دانشجویان اخذ نشده است، ادامه داد: هزینه‌های اعمالی جزئی است و برای هر کدام از دانشجویان با مراجعه  حضوری به امور مالی واحد و با مشخص کردن وضعیت مالی سایت باز می‌شود و اگر پول اضافی پرداخت کرده باشند، مسئولان امر پول را به حساب دانشجو منتقل می‌کنند.

نسیمی درباره  اینکه افزایش شهریه از سمت واحد بوده است یا سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تمامی این تغییرات از جانب سازمان مرکزی اعمال شده است.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1127110

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =