طب سنتی/ آشنایی با انواع داروهای گیاهی ضد انگل

از سری دارو های گیاهی مؤثر در درمان کرم های روده می توان به سیر، انبه، میخک، آویشن و تخم کدو حلوایی اشاره کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، یکی از مشکلات بهداشتی حائز اهمیت آلودگی دستگاه گوارش به وسیله انگل و کرم های روده ای است. رایج ترین کرم های روده ای در کودکان شامل گرد، پهن و بند بند می شود.  انگل و کرم های روده ای از طریق مصرف مواد غذایی اعم از سبزیجات، سالاد و میوه ها به بدن راه می یابند. به عبارتی دیگر زمانی که گوشت خام، سبزیجات، میوه و سالاد را به صورت نشسته مصرف می کنید، به صورت مستقیم زمینه را برای شکل گیری انگل ها مهیا می سازید. 

بیشتر بخوانید:

طب سنتی/ راز هایی در مورد خواص جودوسر که نمیدانید

جالب است بدانید کرم های روده ای به مرور زمان از روده به معده رشد و تکثیر پیدا می کنند. عفونت کرم نواری قادر است در مغز به کیست مبدل گردد. نخستین نشانه کیست مغز ناشی از عفونت کرم نواری، تشنج است. 

از سری نشانه های بیماری ابتلا به کرم های روده ای می توان به درد شکم، سرفه های دوره ای (هر ۴ الی ۶ هفته)، بی اشتهایی، بثورات پوستی، اسهال و استفراغ اشاره کرد. 

درمان کرم های روده ای با بهره گیری از داروهای گیاهی

در خصوص از بین بردن انگل های دستگاه گوارش به ویژه روده دارو های گیاهی مؤثر واقع هستند. 

سیر داروی گیاهی ضد انگل

سیر یک داروی گیاهی قوی برای از بین بردن انگل و کرم های روده به شمار می رود. سیر با خاصیت ضد قارچی در دفع پشه، کک، کنه و فلزات از بدن نقش چشمگیری ایفا می کند. 

برای بهره گیری از خواص درمانی سیر می توانید یک چهار فنجان شیر تهیه کنید. سپس حدود ۳ الی ۴ حبه سیر را در داخل فنجان قرار دهید. چند ساعت بعد، سیر ها را جدا کنید و به صورت ناشتا شیر را میل نمایید. 

میخک داروی گیاهی ضد انگل

یکی از مهم ترین گیاهان دارویی مؤثر برای از بین بردن تخمک گذاری های انگل در دستگاه گوارش، میخک است. میخک از خاصیت ضد قارچی، ضد باکتریایی و ضد ویروسی برخوردار است.

بهتر است بدانید عصاره میخک قادر است در بدن به نابودی انگل های داخلی بپردازد. 

آویشن داروی گیاهی ضد انگل

عملکرد سیستم دفاعی بدن انسان تحت تأثیر غده تیموس قرار دارد. یکی از روش های مناسب برای تحریک غده تیموس، بهره گیری از گیاه دارویی آویشن است. 

بدین ترتیب آویشن با تحریک غده تیموس در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش دارد. این داروی گیاهی با دفع میکروارگانیسم های روده مانع رشد باکتری در بدن می گردد و از رشد انگل ها جلوگیری می کند. 

بهتر است برای درمان انگل روده آویشن را به صورت دمنوش مورد استفاده قرار دهید. 

پونه کوهی داروی گیاهی ضد انگل

پونه کوهی حاوی خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی، ضد انگلی، ضد ویروسی و ضدقارچی قوی است. خاصیت آنتی اکسیدانی پونه کوهی از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری می کند و روده را از شر کرم و انگل پاک سازی می نماید. 

تخم کدو حلوایی داروی گیاهی ضد انگل

یکی از بهترین روش های درمان کرم های روده به صورت گیاهی، تخم کدو حلوایی است. مطالعات حاکی از ان دارند که تخم کدو حلوای ضمن خاصیت از بین بردن انگل های روده، در کاهش تب مؤثر عمل می کند. 

برای بهره گیری از تخم کدو حلوایی، یک قاشق غذاخوری از تخم کدو را به شکل دانه های درشت خرد نمایید. سپس با یک قاشق غذاخوری عسل و یک فنجان شیر ترکیب کنید. 

در خصوص از بین بردن کرم های روده ای ترکیب تخم کدو حلوایی، شیر و عسل را به مدت ۳ الی ۵ شب قبل از خواب میل نمایید. 

دانه پاپایا داروی گیاهی ضد انگل

دانه پاپایا سرشار از مواد مغذی اعم از فیبر، چربی، منیزیم، پروتئین، فسفر و کلسیم است. دانه های پاپایا دارای نوعی آنزیم خاص هستن که در بهبود سلامت دستگاه گوارش کمک شایانی می کنند. در واقع ماده ای در تخم پاپایا به نام کاریزین وجود دارد که از بین برنده ی کرم های روده می باشد. 

برای بهره گیری از دانه پاپایا ۳ الی ۴ عدد از تخم خشک پاپایا را پودر نمایید. سپس دو روز متوالی پودر پاپایا را با یک لیوان شیر گرم مخلوط شده میل کنید. 

سیاه دانه داروی گیاهی ضد انگل

از قدیم الایام از گیاه دارویی سیاه دانه به عنوان یک گیاه مسهل، ضدباکتری و ضدانگل استفاده می شده است. برای بهره گیری از سیاه دانه، حدود ۵۰ گرم از آن را آسیاب کنید. سپس به صورت روزانه نصف قاشق چایخوری از سیاه دانه آسیاب شده را با دو قاشق غذاخوری سرکه خانگی ترکیب کنید و نوش جان نمایید. 

جالب است بدانید سیاه دانه با عناوین مختلفی نظیر کمون هندی، سنوخ سیاه، شونیز، سیاه تخمه، سرنیچ سیاه، کمون اسود و شونوز شناخته می شود. 

گردو سیاه داروی گیاهی ضد انگل

گردو سیاه منبع فیبر خوراکی است. وجود فیبر در مقادیر بالا سبب می شود تا روند هضم غذا در معده به صراحت شکل بگیرد و حرکات روده تسریع پیدا کند. بدین ترتیب گردو سیاه نقش بسزایی در سم زدایی دستگاه گوارش و درمان بیماری های روده به ویژه انگل زدایی دارد. 

علاوه بر این، گردو سیاه گزینه مناسبی برای درمان عفونت های قارچی به شمار می رود. 

افسنطین  داروی گیاهی ضد انگل

درمانگران طب سنتی از گیاه درختچه ای افسنطین در خصوص درمان مشکلات معده استفاده می نمایند. گیاه افسنطین با خاصیت ضد میکروبی عفونت های شکل گرفته از کرم های روده را درمان می کند. 

توجه داشته باشید که استفاده از افسنطین برای بانون باردار و مادران شیرده ممنوعیت دارد. 

زنیان داروی گیاهی ضد انگل

زنیان یکی از دارو های گیاهی پرکابرد در طب سنتی است که برای درمان کرم های روده نیز کاربرد دارد. 

برای استفاده از زنیان حدود ۱۰ الی ۱۵ گرم از آن را آسیاب کنید. سپس با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب نمایید و به حالت قرض مبدل نمایید. شما می توانید به صورت روزانه یک الی دو عدد قرص های زنیان را مورد استفاده قرار دهید و از خواص ضد انگلی آن بهره مند شوید. 

آنغوزه داروی گیاهی ضد انگل

در عرصه گیاه شناسی آنغوزه کاربرد گسترده ای در زمینه دستگاه گوارش دارد. آنغوزه به عنوان یک صمغ گیاهی از خواص بی نظیری برای درمان عفونت های دستگاه گوارش بهره مند است. 

به خاطر بوی نامطبوع آنغوزه می توانید آن را به صورت کپسول مورد استفاده قرار دهید. برای این منظور حدود ۱۰ گرم از آنغوزه را آسیاب نمایید و در داخل کپسول های تو خالی قرار دهید. سپس قبل از میل هر وعده غذایی یک عدد از کپسول آنغوره را استفاده کنید.

دارچین داروی گیاهی ضد انگل

دارچین یک گیاه دارویی حاوی خاصیت درمان ضد انگل است. این داروی گیاهی با خاصیت آنتی بیوتیک و پنیسیلین قادر است سیستم ایمنی بدن را در مقابل بیماری های مختلف اعم از قارچ، ویروس و انگل های مختلف بهبود ببخشد.

برای بهره گیری از مزیت های گسترده دمنوش و درمان انگل از روده توصیه می شود این گیاه دارویی را به صورت دمنوش استفاده کنید. 

بومادران داروی گیاهی ضد انگل

گیاه دارویی بومادران به موجب برخورداری از خواص درمانی گسترده به گیاه هزار خاصیت شهرت دارد. با وجود طعم تلخی که گیاه بومادران دارد، می توان از آن برای درمان مشکلات گوارشی به خصوص انگل زدایی استفاده کرد. 

در خصوص درمان کرم های روده می توانید بومادران را به صورت دمنوش استفاده کنید.

از سری گیاهان دارویی مؤثر در درمان کرم های روده می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

• آب کلم 

• پوست نارنج 

• تخم شنبلیله 

• برنگ کابلی 

• درمنه 

• زرشک 

• انگور اورگون 

• گز روغنی 

• ریشه درخت انار و گل میخک 

• برگ و پوست درخت زیتون 

• میوه و هسته انبه 

• برگ چریش 

• میوه تانبول 

• بادیان رومی 

• نعناع زینتی

انتهای پیام/

کد خبر: 1128273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =