«مؤسسه فرهنگی هنری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی» افتتاح شد/ برگزاری جشنواره امامت و مهدویت از 13 رجب در تمامی استان‌ها

مؤسسه فرهنگی هنری امامت و مهدویت عصر امروز با حضور مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان ها، معاون توسعه و مدیریت منابع و مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری امامت و مهدویت و دبیرکل جشنواره امامت و مهدویت افتتاح شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم افتتاح مؤسسه فرهنگی هنری امامت و مهدویت عصر امروز با حضور علی سروری مجد مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان ها، محمدمهدی فداکار معاون توسعه و مدیریت منابع و سیدجواد جعفری مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری امامت و مهدویت و دبیرکل جشنواره امامت و مهدویت برگزار شد.

دکتر سروری مجد رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان ها دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم، با تسلیت شهادت امام هادی (ع) و گرامیداشت دهه مبارک فجر و حلول ماه مبارک رجب، گفت: انقلاب اسلامی ایران محصول اعتقاد به امامت و مهدویت است و اگر این دو در اندیشه سیاسی تشیع وجود نداشت، انقلاب اسلامی به وقوع نمی‌پیوست.

وی با اشاره به راه‌اندازی دبیرخانه مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: ایده اولیه این طرح را دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کردند. دکتر طهرانچی معتقد است با توجه به اینکه امسال دو نیمه شعبان وجود دارد، شایسته است دانشگاه آزاد اسلامی حرکت جدی در حوزه امامت و مهدویت آغاز کند و این حرکت بتواند منشأ تحولات خوبی در آینده دانشگاه باشد.

دکتر سروری مجد خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن یک میلیون و 300 هزار دانشجو و 24 هزار عضو هیأت علمی، ظرفیت بسیار ارزشمندی در اختیار دارد که می تواند با مؤسسه فرهنگی و هنری امامت و مهدویت همکاری داشته باشد تا این مؤسسه نقش هم‌افزایی و جهت‌دهی خود را به خوبی ایفا کند. پرچمی توسط مؤسسه فرهنگی و هنری امامت و مهدویت برداشته شده تا علاقمندان به این حوزه بتوانند برای ترویج فرهنگ امامت و مهدویت فعالیت کنند. همچنین دانشگاه آزاد اسلامی واحد هنرهای ایرانی - اسلامی استاد فرشچیان با در اختیار داشتن اساتید توانمند در حوزه های هنری، می تواند در موضوع امامت و مهدویت همکاری ویژه‌ای با مؤسسه داشته باشد.

رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان ها دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: از زمان مطرح شدن تأسیس مؤسسه فرهنگی و هنری امامت و مهدویت، هیأت رئیسه دانشگاه حمایتی همه‌جانبه از آن داشته و حجت‌الاسلام والمسلمین شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی پای کار این مؤسسه هستند. بحمدالله همه توان دانشگاه آزاد اسلامی با محوریت هیأت رئیسه، به خدمت امامت و مهدویت درآمده است.

وی با بیان اینکه از رسانه ها انتظار می رود که موضوع فعالیت های مؤسسه فرهنگی و هنری امامت و مهدویت را به خوبی تبیین کنند تا رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی در این حوزه تبلیغ و ترویج شود، گفت: فعالیت های جشنواره امامت و مهدویت از هفته آینده و همزمان با 13 رجب در تمامی استان ها برگزار خواهد شد و امروز در نشست مجازی که با حضور رؤسای استان های دانشگاه آزاد اسلامی داشتیم، برنامه های ویژه دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت و از هفته آینده عملیاتی خواهد شد.

دکتر سروری مجد ادامه داد: علاوه بر فعالیت مؤسسه فرهنگی و هنری امامت و مهدویت، دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی مستقر در واحد اصفهان نیز در حوزه فعالیت های علمی و پژوهشی فعال شده است. امیدواریم در دانشگاه آزاد اسلامی شاهد اتفاقات مبارکی در حوزه امامت و مهدویت باشیم.

در ادامه این مراسم، دکتر فداکار معاون مدیریت و توسعه منابع دانشگاه آزاد اسلامی با ابراز خرسندی از راه‌اندازی مؤسسه فرهنگی و هنری امامت و مهدویت، گفت: مراحل ثبت این مؤسسه از شش ماه پیش و همزمان با عید سعید غدیرخم آغاز شد و خوشبختانه روند ثبت اساسنامه و مراحل اداری مؤسسه به خوبی پیش رفت و برنامه های ویژه‌ای در حوزه امامت و مهدویت در استان ها طراحی شده است.

وی افزود: امیدوارم این اقدامات بتواند منشأ خیر و فعالیت های گسترده دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه امامت و مهدویت باشد.

سیدجواد جعفری مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری امامت و مهدویت و دبیرکل جشنواره امامت و مهدویت نیز در ادامه این مراسم، گفت: یکی از راهبردهای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، توجه به معنویت است. از آنجا که گفتمان سازی در حوزه ارزش های اسلامی نیازمند استفاده از ابزارهای مناسب فرهنگی و هنری است، دانشگاه آزاد اسلامی اقدام به راه‌اندازی دبیرخانه امامت و مهدویت و تأسیس مؤسسه فرهنگی هنری امامت و مهدویت کرد.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله نخست، برنامه های تخصصی این جشنواره در 10 استان و در سال های آینده، در سراسر کشور برگزار خواهد شد. امیدواریم دانشگاه آزاد اسلامی با این اقدام بتواند یک کار فراگیر تأثیرگذار در حوزه امامت و مهدویت انجام دهد.

در ادامه این مراسم، سایت مؤسسه فرهنگی و هنری امامت و مهدویت به آدرس اینترنتی http://emamat.iau.ir رونمایی و برنامه های نخستین جشنواره امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1128611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =