دانشجویان نگران مشکلات انتخاب واحد نباشند/ کارشناسان آموزش در کنار دانشجویان هستند

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل با اشاره به مشکلات دانشجویان در انتخاب واحد از طریق سامانه آموزشیار، گفت: دانشجویان نگران مشکلات انتخاب واحد نباشند؛ چرا که بعد از زمان انتخاب واحد، کارشناسان آموزش در کنار دانشجویان هستند و مشکلات آنها را حل خواهند کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، هر ترم دانشجویان برای انتخاب واحد با مشکلات متعدد همچون عدم پوشش دهی مناسب اینترنت یا سامانه مواجه هستند. از سوی دیگر مشکلاتی همچون انتخاب رشته، نحوه ارایه واحدها در ترم جدید، عدم بارگذاری نمرات و ... هم از دیگر مشکلات شایع دانشجویان برای انتخاب رشته ترم جدید است. در برخی مواقع سامانه آموزشیار هم به رغم اقدامات مناسب از پوشش دهی مناسب برخوردار نیست و همین مقوله باعث بروز نارسایی در بین دانشجویان شده است. 

بخشی از مشکلات انتخاب واحد بار ترافیکی آموزشیار است

بهنام بهاری، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه  ایسکانیوز با اشاره به مشکلات دانشجویان در انتخاب واحد از طریق سامانه آموزشیار، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل دخالتی درسامانه آموزشیار ندارد، واحد دروس دانشجو را ارائه می‌دهد،اما به کدها دسترسی ندارد، البته بخشی از مشکلات انتخاب واحد بار ترافیکی آموزشیار است که با تقسیم بندی رشته‌ها برای انتخاب واحد کمتر شده است.

وی با بیان اینکه ما در واحد اردبیل در ترم‌های گذشته با این مشکل روبرو بودیم که کد برخی از دروس تعریف نشده و با یکدیگر هم خوانی ندارد، ادامه داد: در حال حاضر مشکل ۹۰ درصد کدهای دروس حل شده و سازمان مرکزی برای دروس کد تعیین کرده است؛ با این حال، اگر دانشجویان با مشکلی برخورد کردند به آموزش مربوطه اطلاع دهند تا مشکلات در اسرع وقت حل شود.

بهاری با بیان اینکه تمام تلاش مجموعه مدیریتی دانشگاه حل و فصل مسائل مربوط به دانشجویان و تسریع در امور آنها است، تصریح کرد: اگر دانشجویی نمی‌تواند وارد سامانه آموزشیار شده و انتخاب واحد کند، جای هیچگونه نگرانی نیست؛ چراکه حتی بعد از زمان حذف و اضافه، یک هفته آموزش ها به سامانه دسترسی دارند و مشکلات دانشجویان را رفع می‌کند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل خاطرنشان کرد: دانشجویانی که احساس می کنند دروس مدنظرشان ارائه نشده یا نمی‌توانند انتخاب واحد کنند، در اسرع وقت به مدیر گروه رشته مربوطه مراجعه کره تا راهنمایی‌های لازم صورت گیرد؛ چراکه همه دروس ارائه شده؛ با این تفاوت که کدها ناهمگون هستند.

بهاری همچنین با اشاره به وضعیت ثبت نمره امتحانات نیمسال اول سالتحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، گفت: اساتید مؤظف هستند یک هفته الی ۱۰ روز پس از برگزاری امتحانات نمرات را ثبت کنند.

وی همچنین در خصوص عدم ثبت نمرات امتحاناتی که یک هفته تا ۱۰ روز از زمان برگزاری آنها گذشته است، تاکید کرد: متاسفانه برخی اساتید که در مدت زمان تعیین شده نمرات را ثبت نکرده‌اند، تعداد آنها خیلی محدود است و دانشگاه پیگیر این موارد است. البته از دانشجویان نیز می خواهیم در صورت بروز چنین مشکلاتی، موارد را به معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اعلام کنند تا در اسرع وقت پیگیری کنیم.

بهاری با اشاره به نحوه فعالیت کلاس های آموزشی این واحد دانشگاهی در نیمسال دوم نیز گفت: طبق مصاحبه اخیر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، کلاس های آموزشی در شهرهای قرمز مجازی و مابقی حضوری خواهد بود. البته در این خصوص باید منتظر زمان شروع کلاس ها باشیم تا ببینیم وضعیت استان چگونه خواهد بود.

خبرنگار: میلاد مهری

انتهای پیام/

کد خبر: 1128697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =