شرکت ۱۱۰ تیم از واحد تهران مرکزی در رویداد ملی کرسی‌های آزاد اندیشی

معاون فرهنگی و دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر ۱۱۰ تیم از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز ثبت نام کرده‌اند، ادامه داد: شرکت کنندگان در سه مرحله با یکدیگر رقابت دارند که بر این اساس از هر ۸ تیم یک تیم به مرحله مسابقات کشوری راه پیدا می‌کند.

 به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، میدان دادن به دانشجویان و ایجاد کرسی‌های دانشجویی یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است. در دانشگاه‌های کشور به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، در خصوص ضرورت راه اندازی کرسی‌های مناظره، نقد، نظریه پردازی و آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و همچنین با استناد به ماده ۲ نظام‌ نامه هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه ‌پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر ترویج آزاداندیشی در حوزه علوم انسانی و معارف دینی، «آیین نامه کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی» با بندهای متعدد تدوین ‌شد. در شرایط کنونی هر یک از واحدهای دانشگاهی در زمینه اجرای کرسی‌های آزاد اندیشی وارد عمل شده اند.

۴ محور در رویداد ملی کرسی ها آزاد اندیشی مطرح است

سید ابوالفضل سید محمدی، معاون فرهنگی و دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره روند برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی گفت: تاکنون از در زمینه کرسی‌های آزاد اندیشی فعالیت‌ها در قالب هر یک از واحدهای دانشگاهی برگزار شده است. در استان تهران استقبال مناسبی را شاهد بودیم که حدود ۴۰۰ تیم در تهران در این رویداد شرکت کرده و در مرحله بعد تیم‌ها منتخب برگزییده می‌شوند.

معاون فرهنگی و دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی ادامه داد:  البته ۴ واحد دانشگاهی به عنوان محور برگزاری رویداد انتخاب شده است. با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز دانشجویان با فراوانی بالا در مقایسه دیگر دانشگاه‌های کشور داشته به عنوان یک واحد ویژه مسئول برگزاری هر ۴ محور سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی  رویدا ملی کرسی‌های آزاد اندیشی هستند.

شرکت ۱۱۰ تیم از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در کرسی‌های آزاد اندیشی

سید محمدی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر ۱۱۰ تیم از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز ثبت نام کرده‌اند، ادامه داد: شرکت کنندگان در سه مرحله با یکدیگر رقابت دارند که بر این اساس از هر ۸ تیم یک تیم به مرحله مسابقات کشوری راه پیدا می‌کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی گفت: با توجه به شور و شوق دانشجویان مبنی‌بر اینکه  حرف و نظرات خود را در قالب گذاره‌ها و موضوعات مستدل علمی صحبت کرده و در نهایت در قالب نظریه پردازی  با کمک اعضای هیات علمی، داوران و ... ورود پیدا کرده تا ناظر روند برگزاری رویداد به مرحله نظریه‌پردازی ورود کنند.

سید محمدی  با بیان اینکه در کرسی‌های آزاد اندیشی دانشجویان بدون هیچ حاشیه‌ای به فعالیت می‌پردازند، ادامه داد: موضوعات و دغدغه ها بدون هیچ حاشیه‌ای مطرح می‌شود. البته موضوعات چالش برانگیز متعدد مطرح شده و تاکنون در ۴ محور رویداد برگزار شده که در هر محور موضوعات مختلف مدنظر قرار گرفته است. موضوعات اجتماعی همچون حضور زنان در ورزشگاه، حق دخالت و نظارت دولت بر پوشش شهروندان و تاثیر برجام بر معیشت مردم  و ... از موضوعات مورد استقبال دانشجویان  است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1130047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =