اصرار مجلس بر اجرای رتبه بندی معلمان

یک نماینده مجلس درباره آخرین وضعیت رتبه بندی معلمان توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، احمد راستینه هفشجانی نماینده مردم چهارمحال و بختیاری و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درخصوص سرنوشت مصوبه مجلس درباره رتبه‌بندی معلمان و اینکه علیرغم موافقت دولت در زمان تصویب این مصوبه با ایراد اصل هفتاد و پنج مواجه شده است، گفت: مساله رتبه‌بندی معلمان به عنوان یکی از ضرورت‌های اصلی برای تکریم فرهنگیان عزیز سراسر کشور توسط مجلس و با همکاری دولت محترم، تصویب شد؛ با ایرادات جزئی به مجلس بازگشته است.

وی ادامه داد: قطعا اعتقاد مجلس بر این است که با توجه به هماهنگی‌هایی که با دولت شکل گرفته و تامین اعتباری که از سوی دولت پذیرفته شده است، طبیعتاً این مصوبه باید نهایی و تبدیل به قانون شود و با توجه به اینکه دولت اعتبار ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی را پیش‌بینی کرده و در صحن مجلس هم این مساله اعلام شده است، این طرح باید از مهرماه امسال اجرایی شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین با تاکید بر جایگاه مهم فرهنگیان در نظام آموزشی و تربیتی، عنوان کرد: مجلس اصرار دارد بر اینکه رتبه‌بندی معلمان به عنوان مهم‌ترین و اثربخش‌ترین قشر جامعه ما و مهمترین رکن نظام تربیتی کشور باید مورد توجه و اهتمام دولت قرار بگیرد. طبیعتاً اگر فرهیختگان و فرهنگیان عزیز ما در این حوزه از لحاظ معیشتی دغدغه نداشته باشند یا دغدغه کمتری داشته باشند با فراغت بال بیشتری به حوزه‌های پژوهش و آموزش خواهند پرداخت.

وی افزود: معلم ما باید فرصت داشته باشد کار پژوهشی و تحقیقاتی انجام دهد و وقتی که ما این زمان را از معلم عزیز ما می‌گیریم و مجبور می‌شود که برای تامین معیشت خود به شغل‌های دوم و سوم بپردازد؛ نه تمرکز او در نظام تربیتی شکل می‌گیرد و نه توانایی وقت گذاشتن در حوزه پژوهشی را دارد.

راستینه در خصوص ایراد شورای نگهبان به این طرح، گفت: آخرین خبری که از این طرح دارم، برخی ایرادات و اصلاحات نگارشی مدنظر شورای نگهبان در طرح توسط همکاران در کمیسیون آموزش برطرف شده و دوستان در انتظار نامه دولت هستند.

وی ادامه داد: دولت به مجلس رسماً اعلام کرده که این بار مالی را تامین می‌کند اما براساس نظر شورای نگهبان این موافقت دولت باید رسماً و مکتوب اعلام شود تا مشکل ایراد اصل هفتاد و پنجی نسبت به این مصوبه برطرف شود.

راستینه تاکید کرد: مجلس اصرار بر تصویب و اجرای رتبه بندی از مهر ماه ۱۴۰۰ دارد و امیدوار هستیم که هرچه سریع تر آخرین مراحل آن طی شود تا پس از تایید شورای نگهبان این طرح به اجرا دربیاید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1130279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • جواد IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
      2 0
      برادر گرامی شما معلم هستید درد معلمان میفهمید مثل حاج بابایی نیستید که همش بفکر لابیگری دروغ از یک گل بهار نمیشه
    • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
      3 0
      اگر دولت مدعی است که این نامه جعلی است ، چرا دولت محترم جهت تقبل بار مالی رتبه بندی فرهنگیان ، به شورای نگهبان نامه نمی فرستد ؟؟؟ ما معلمان بخاطر تحقق حق و عدالت به آقای رئیسی رای دادیم ! اما متأسفانه تا حالا شاهد این بوده ایم که حرف و عمل دولت یکی نیست
    • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      0 0
      واقعا باید به حال وزیر آموزش و پرورش و بعضی رسانه ها تاسف خورد که اخبار دروغ به خورد جامعه می دهند چند روز پیش از زبان وزیر آموزش و پرورش تیتر زده بودند که بودجه رتبه بندی فرهنگیان ۵۰ هزار میلیارد تومان شد ، وقتی متن خبر را خواندم متوجه شدم که نوشته : بودجه رتبه بندی برای سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ معادل ۵۰ هزار میلیارد تومان می باشد خوب بلدین با کلمات بازی کنید و مردم را به تمسخر بگیرید