تعارض منافع این بار در مدیران میانی وزارت بهداشت / اتوبوس اصفهان در راه وزارت خانه

مدیری که در نهادی دولتی سمت می‌گیرد باید در انتصاب مدیران سطح پایین‌تر، فراتر از آشنایی، رفاقت و نسبت فامیلی عمل کند اما اتفاقی که به تازگی در معاونت بهداشت افتاده خلاف این است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، وزارت بهداشت یکی از مهم‌ترین نهادها در کشور است چراکه مستقیما با جان مردم سر و کار دارد و به همین واسطه انتصاب مدیرانی که به منافع مردم می‌اندیشند، حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید

تعارض منافع مانع اصلی اجرا نشدن پزشک خانواده / هدایای دریافتی مدیران سلامت اعلام عمومی شود

کدام مدیران بیمارستان‌های دولتی در بخش خصوصی شاغل هستند؟ / تعارض منافع از حرف تا عمل

مدیری که در این وزارت خانه سمت می‌گیرد باید در انتصاب مدیران سطح پایین‌تر، فراتر از آشنایی، رفاقت و نسبت فامیلی عمل کند اما اتفاقی که به تازگی در معاونت بهداشت افتاده خلاف این است. بکارگیری  دوستان و هم شهری‌هاو  هم استانی‌ها در بدنه کارشناسی و مدیریتی معاونت بهداشت صدای اعتراضات را زیاد کرده است.

دکتر کمال حیدری که سابق بر این معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بود با حکم بهرام عین الهی وزیر بهداشت در تاریخ ۱۰ مهر  ۱۴۰۰ به عنوان معاونت بهداشت این وزارت خانه منصوب شد. او اصالتا اصفهانی است و بعد از انتصاب مدیران سطح پایین‌تر خود را از اصفهان و میان هم استانی‌های خود منصوب کرد.

یکی از این انتصابات مربوط به دکتر مصطفی رضایی معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است که در تاریخ ۲۲ مهر ۱۴۰۰ با حکم کمال حیدری از اصفهان راهی وزارت خانه شد و به عنوان رییس مرکز مدیریت شبکه منصوب شد.

انتصاب دیگر مربوط به دکتر غلامحسین صادقیان است. او سابق بر این معاون اجرایی معاون بهداشت اصفهان بود و در تاریخ ۱۶ آبان با حکم کمال حیدری به عنوان معاون اجرائی معاونت بهداشت منصوب شد.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز عنوان کرد که تعدادی از افراد از اصفهان به مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت جدیدا انتقال داده شده‌اند. 

به گزارش ایسکانیوز، شاید لازم باشد که در حوزه نظارتی نهادهای مسئول در راستای شفاف‌سازی قانونمند درآمدها، هزینه‌ها و فعالیت‌ها در دولت سیزدهم که شعار مبارزه با فساد و حذف تعارض منافع را سر داده بطور جدی پای کار بیایند و با راهبردهای شفافیت و اعلام عمومی منافع شخصی افراد مرتبط با قراردادها، تصمیم‌گیری‌ها در جهت بهبود این چالش اقدام لازم به عمل آورند و  نسبت به حل موضوع و پیشگیری از ادامه روند آن با ایجاد چارچوب‌های کنترلی از طریق ایجاد بخشنامه در درون وزارت بهداشت به منظور مقابله با سوء استفاده ذی‌نفعان در این حوزه و شفافیت  هر چه بیشتر در اطلاعات و اقدامات انجام شده از قبیل محدودیت در نقل و انتقال‌های شخصی  و کنترل منافع فردی که منجر به چالش و آفت‌های مخرب و  آسیب زننده با عنوان تعارض منافع خواهد بود، اقدام قاطع به عمل آورند. اولین اقدام  این است که از شفاهی بودن عبور کرده  و کتبی اقدام کنیم و هر چیزی که رخ می‌دهد را منتشر سازیم. امید است ورود به موقع حوزه وزارتی  به موضوع قبل از ایجاد هر گونه جریان انحرافی فصل الخطام تعارض منافع فردی در معاونت بهداشت وزارتخانه  باشد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1130382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 7
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • اکبر IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      2 0
      خوب بسم الله برخورد کنند
    • دکتر محمد نورانیان IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      2 0
      برنامه پزشک خانواده که بر اساس سند چشم انداز 20 ساله در کشور تدوین و اجرا شده است می بایست در سال 1395 در کل کشور مورد بهره برداری قرار گیرد. این به این معنی است که در سال 1395 حتی هم وطنان ما در مراکز استانها و حتی تهران می بایست از خدمات پزشک خانواده و تیم سلامت بهره مند می شدند. اما اکنون در پایان سال 1400 هنوز ساهدیم که عملیات اجرایی این طرح در شهرهای زیر بیست هزار متوقف شده و عرضه خدمات در این سطح نیز با مشکلات زیادی روبرو است. در کنار چالشهای قابل اندازه گیری در اجرای این طرح یک موضوع اساسی که از دید مسوولین نظام و حتی برخی مسوولین نظام سلامت مخفی مانده است وجود تعارض منافع در اجرای طرح توسط برخی مجریان و ناظرین طرح بوده است. در سالهای گذشته این مورد نادیده گرفته شده و راههای رفع موانع و چالشهای موجود در اجرای طرح با شفاف سازی حیطه عملکرد تخصصهای بالینی دیگرو تبیین کارکردهای اساسی نظام سلامت و طراحی مدلهای صحیح برای بهره گیری از اجزاء تیم سلامت در جایگاه مناسبشان بر این امر دامن زده است. فارغ التحصیلان رشته تخصصی پزشکی خانواده هم وارد عرصه شدند اما جایگاه این گروه نیز مشخص نشد.
      • رستمی IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
        2 0
        دقیقا درست فرمودید موضوع تعارض منافع سالهاست که برنامه های قانونی وزارت بهداشت را با چالش روبرو کرده است امید داشتیم در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم این موضوع تعارض نفس های پایانی خودرا بکشد انشالله که چنین شود جلوی ضرر را هر کجا بگیریم منفعت است وزیرمحترم بهداشت باید بطور جدی ورود کند
    • خرمی IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      1 0
      خوب آقای وزیر برخورد کنند ‌‌ معاونشون هست ، نگذارند این شیوه ادامه پیدا کند اینجوری که برنامه ها پیش نمیره با فامیل بازی و همشهری گری
    • مهسا محمودی IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      2 0
      انتصابات فامیلی قطاری که هر روز با سرعت بیشتری شتاب میگیرد ضرری جبران ناپذیر به وزارت بهداشت که مستقیم با جان مردم در ارتباط است خواهد زد انتصاب فامیلی فساد اور است مردم انتظار این اتفاق را در دولت سیزدهم نداشتند
    • دکتر احمدی IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      1 0
      خوب نا بوده همین بوده مدیرا آدم‌های خودشون را آوردن که شیوه کاملا اشتباهی است اما این وظیفه سازمان های نظارتی است که کنترل کنند ‌برخورد کنند
    • سعید IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      1 0
      تعارض منافع با تضاد منافع متفاوت است وقتی برای منفعت طلبی شخصی ، قومی یا همشهری اصول شایسته سالاری توسط یک مقام بلند پایه وزارتی زیر پا گذاشته میشود می توان گفت که اجرای پزشگ خانواده و نظام ارجاع طبق منافع یک استان یا یک قوم بر منافع ملت و کشور رجحان یافته و تعارض منافع بوجود آمده است در حالیکه تضاد منافع برای اجرای پزشگ خانواده و نظام ارجاع زمانی است که متخصصین در شان نزول آن منافغشان در خطر می افتد وای به حالیکه هم تضاد منافع وجود دارد و هم تعارض منافع ......ترسم که به کعبه نرسی اعرابی کین ره که تو می روی به ترکستان است