عمده مسائل مطرح در مراکز مشاوره امین چیست؟

مدیریت مشاوره و مددکاری مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی درباره بیشترین موضوعات مطرح از سوی دانشجویان در مراکز مشاوره امین گفت: اغلب در حوزه مشاوره تحصیلی، مسائل خانوادگی، مهارت‌های ارتباطی و مشکلات ارتباطی مطرح می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مشاوران و روانشناسان می‌توانند در هر موقعیت به کمک فرد بیایند.  اغلب مشاوران به مراجعه کننده مدیریت هیجانی را آموزش می‌دهند، سپس با رویکردهای حل مساله کمک می‌کند تا افراد بتواند به ترتیب اولویت با مشکلات خود روبه‌رو شوند و آن را حل و فصل کند. با این وجود، هنوز بسیاری از افراد در جامعه ما از جایگاه ویژه مشاوره غافل هستند و در زمان بروز نارسایی مراجعه به مشاوره در اولویت اقداماتشان نیست.

آتوسا صادقپور، مدیریت مشاوره و مددکاری مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات در مراکز مشاوره امین گفت: با حضور فرزاد جهان‌بین، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در مجموعه مراکز مشاوره تحت دیدگاه‌ ویژه قرار گرفت و هم‌اکنون ساختار ویژه برای مراکز مشاوره لحاظ شده است.

وی افزود: دانشگاه‌ها در زمینه فرهنگسازی مراجعه به مشاوره موثر هستند.  هم اکنون بیش از ۲۰۰ مرکز مشاوره در کشور زیرنظر دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می‌کنند و حدود هزار و ۵۰۰ نفر مشاور از اعضای هیات علمی مشاوره و روانشناس فعالیت دارند.

یکی از اهمیت‌های مراکز مشاوره اقدامات در سطح پیشگیری است

صادقپور با بیان اینکه افراد فقط در مراحل بروز مشکل نباید به مشاوره مراجعه کنند، ادامه داد: یکی از اهمیت‌های مراکز مشاوره در سطح پیشگیری است. در سطوح  پیشگیری دوره‌ای با عنوان آموزش صد مهارت در صد روز برگزار شده است. در این اقدام  یکصد نفر از اعزای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در این طرح همکاری کرده و این وبینارها در سطح کشور و به شکل مجازی برگزار می‌شود.

وی افزود: این مهارت‌ها با هدف مهارت‌افزایی و توان افزایی برای دانشجویان برگزار می‌شود. هم‌اکنون تمامی دانشجویان آسیب‌ها را می‌شناسند و برای جهت‌دهی به دانسته‌ها نقش مراکز مشاوره مشخص می‌شود و رفتارهای موثر در جهت‌دهی به افراد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

عمده مسائل مطرح در مراکز مشاوره امین چیست؟

صادقپور درباره بیشترین نارسایی‌های دانشجویان گفت: اغلب در حوزه مشاوره تحصیلی، مسائل خانوادگی، مهارت‌های ارتباطی و مشکلات ارتباطی است. این موضوعات تعداد محدودی از مسائل مطرح را تشکیل داده و فرهنگسازی در مراکز مشاوره جای کار دارد.

مدیریت مشاوره و مددکاری مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی دفتر و مراکز مشاوره به شکل رایگان یا با دریافت حداقل‌های هزینه خدمات به دانشجویان ارائه می‌شودکه هدف از این اقدام دسترسی آسان به خدمات مشاوره است. افراد در هر واحد می‌توانند به مراکز مشاوره دسترسی داشته باشند. هم‌اکنون بسیاری از مراکز مشاوره به شکل تلفنی به ارائه خدمات مشاوره می‌پردازند.

به گفته مدیریت مشاوره و مددکاری مشاوره  دانشگاه آزاد اسلامی از دیگر فعالیت‌ها در مراکز مشاوره ارائه انواع خدمات مشاوره به‌شکل جامع و دربرگیری تمامی ابعاد مشاوره  است. به عبارت دیگر مشاوره‌های مذهبی، مشاوره شغلی، مشاوره کسب و کار، مشاوره تغذیه، مشاوره ورزشی، مشاوره فردی به ارائه خدمات متعدد پرداخته است.

نظارت‌های تخصصی برای مراکز مشاوره انجام می‌شود

 صادقپور افزود: برای تضمین کیفیت خدمات مشاوره نظارت‌ها به شکل تخصصی بر روی مراکز از بهمن سالجاری با حضور ۲۰ نفر از اساتید هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور به عنوان سوپروایزرهای مراکز مشاوره و نماینده مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور بازدیدهای میدانی را آغاز کردند. البته در پایان سال مراکز مشاوره ارزیابی و رتبه‌بندی می‌شوند تا بتوان مراکز مشاوره برتر را به عنوان قطب مرکز مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی معرفی کرد.

وی گفت: در مراکز مشاوره توان افزایی مشاوران، سهولت دسترسی به خدمت، روند ارایه و تضمین کیفیت خدمات بر اساس آخرین سند تعامل و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس یک برنامه ۵ ساله عملیاتی در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1130937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =