وعده توخالی سازمان استخدامی برای جذب نیرو/ گرایش مطالعات امنیتی علوم سیاسی در کشور وجود ندارد

برخی داوطلبان مدعی‌اند که رشته‌های مورد تقاضا برای آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی وجود خارجی ندارند ، برای مثال گرایش مطالعات امنیتی علوم سیاسی در کشور وجود ندارد و این نشان از تخلف سازمان‌های استخدام کننده دارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، برگزاری آزمون استخدامی از سوی سازمان‌ها، راهی برای پیش‌گیری از استخدام نیرو بر اساس روابط و اعمال ضوابط است؛ اما به نظر می‌رسد برخی سازمان‌ها، همچنان روش‌هایی برای دور زدن ضوابط خواهند یافت.

برخی داوطلبان در تماس با ایسکانیوز، از نبود رشته تحصیلی خودشان در میان رشته‌های مورد تقاضا برای آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی و در عوض تقاضای پذیرش از گرایش‌هایی که وجود خارجی ندارند، گلایه کرده‌اند. این داوطلبان مدعی‌اند که وجود گرایش‌های این چنین در دفترچه آزمون‌های استخدامی، بارها اتفاق افتاده است.   

 برای مثال در دفترچه آزمون استخدامی برای استخدام کارشناس امور کشوری و مدنی در استانداری استان سیستان و بلوچستان پذیرش از میان فارغ‌التحصیلان رشته علوم سیاسی گرایش مطالعات امنیتی انجام می‌شود، در حالی که یک از داوطلبان این آزمون که در رشته علوم سیاسی تحصیل کرده‌، اعلام کرد که در ۲۵ سال گذشته، چنین گرایشی در دانشگاه‌های ایران دانشجو نپذیرفته است. این داوطلب که نخواست نامش فاش شود، در گفت‌وگو با ایسکانیوز، گفت: من از سال ۷۵ تاکنون در رشته علوم سیاسی مشغول به تحصیل و تدریس هستم، حتی یک مورد هم از پذیرش دانشجو در چنین گرایشی وجود نداشته است. 

وعده توخالی سازمان استخدامی برای جذب نیرو/ گرایش مطالعات امنیتی علوم سیاسی در کشور وجود ندارد

بررسی دفترچه‌ انتخاب رشته کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی هم نشان می‌دهد که پذیرش دانشجو در گرایش مطالعات امنیتی انجام نمی‌شود.

وعده توخالی سازمان استخدامی برای جذب نیرو/ گرایش مطالعات امنیتی علوم سیاسی در کشور وجود ندارد   

بررسی دفترچه آزمون استخدامی و سپس دفترچه‌های انتخاب رشته ارشد و دکتری، نشان می‌دهد که برخی گرایش‌های موجود در دفترچه آزمون استخدامی، در دفترچه‌های انتخاب رشته ارشد و دکتری وجود ندارند.

داوطلبان آزمون استخدامی معتقدند که وقتی گرایش تحصیلی مورد تقاضا برای آزمون استخدامی وجود خارجی ندارد، فرصت پذیرش در آزمون استخدامی را از دست می‌دهند، حتی برخی مدعی‌اند که اعلام گرایش‌هایی در آزمون‌های استخدامی که وجود خارجی ندارند، عمدی بوده و نشان از تخلف سازمان‌هاست.

این داوطلبان از وقوع چنین مشکلی در آزمون استخدامی وزارت نیرو هم خبر دادند. 

پیگیری‌ها از سازمان سنجش، این مشکل را متوجه سازمان امور استخدامی کرده است. در پاسخ سازمان سنجش آمده است که؛ تمامی شرایط و ضوابط و مواد آزمون مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون استخدامی توسط سازمان امور کشور تعیین شده است و برای پیگیری این موضوع باید با سازمان اداری و استخدامی کشور یا دستگاه‌های استخدام‌کننده تماس گرفته شود.

انتهای پیام/‌

کد خبر: 1131278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =