هیچ مشکلی برای استخدام معلمان حق‌التدریس وجود ندارد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره مشکل استخدام معلمان حق‌التدریس مرحله سوم رتبه‌بندی پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد وحیدی درباره نگرانی معلمان در خصوص نحوه اجرای مرحله سوم رتبه‌بندی معلمان گفت: « این معلمان خواستار تبدیل وضعیت از حق‌التدریس به رسمی بودند و طبق قانون نیز باید این اقدام انجام می‌شد.»

بیشتر بخوانید:

بیمه معلمان تمدید شد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: «با وزیر آموزش و پرورش برای تعیین تکلیف استخدام معلمان معروف به مرحله سومی‌ها رایزنی شده است. برابر قانون، استخدام نیروهایی که از یک سیستم به سیستم دیگر در حال جا به جایی هستند، در حال انجام است.»

وحیدی گفت: «با توجه به اینکه برای استخدام مرحله سومی‌ها مجوزهای دوره‌ای از سوی سازمان امور اداری و استخدامی و دیوان محاسبات صادر می‌شود، دیوان محاسبات گفته است که اعتبار در سقف پرداخت احکام در ۱۴۰۰ تمام شده و باید برای صدور احکام آن‌ها مجوز جدید کسب شود.»

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود:« با دیوان محاسبات هم صحبت شده و دیوان اعلام کرده است در پرداخت مطالبات ۱۶ هزار معلمی که مجوزهای آنان قبلا صادر شده، نباید مشکلی وجود داشته باشد.»

وحیدی افزود: «اگر هم مشکلی در کسری پرداخت وجود دارد می‌توانند این کسری پرداخت را از خزانه حتی اگر مازاد بر سهم وزارت آموزش و پرورش باشد، بگیرند تا حکم معلمان فوق صادر شود.»

وی تاکید کرد: «از نظر صدور احکام و به صورت قانونی هیچ مشکلی برای استخدام این معلمان وجود ندارد. مجلس هم فرآیند استخدام این افراد را تایید کرده و دوره پودمانی را هم طی کرده‌اند.»

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: «سازمان اداری و استخدامی هم برای تعیین ردیف استخدام آن‌ها مشکلی ندارد و مشکل آن‌ها این است که دیوان محاسبات به سقف پرداختی به شکل سقف سالانه نگاه می‌کند. دیوان محاسبات اکنون به مساله سقف پرداختی ورود کرده است. اگر بتوانند این مشکل سقف پرداختی را حل کنند احکام معلمان مرحله سوم رتبه بندی نیز صادر می‌شود.»

منبع: پانا

انتهای پیام/

کد خبر: 1131317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =