تلاش اسرائیل برای اختلال در ماموریت آژانس انرژی اتمی

اسرائیل با مساعدت آمریکا در طول ۲۰ سال گذشته همواره تلاش کرده ماموریت‌های آژانس را با برنامه‌های سیاسی و توطئه‌آمیز خود علیه ایران مختل و با طرح ادعاهای مختلف، آژانس را از اجرای اصولی کارهایش دور کند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، بررسی و رایزنی درباره برخی موضوعات مربوط به پادمان‌ها در ایران دستورکار اصلی گروسی است. در همین حال رسانه‌ها و مقامات اسرائیل تلاش زیادی دارند تا همچنان امورات آژانس را با برنامه‌های سیاسی خود علیه ایران مختل کنند.

در همین راستا نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از سفر گروسی با ایران با او گفتگو کرده است!

اسرائیل حتی حاضر نشد عضوی از NPT باشد و در خفا نیز کلاهکهای هسته‌ای متعددی را تولید کرد که بعدها توسط یکی از دانشمندان اتمی‌اش برای جهانیان افشا شد.

با این حال اسرائیل با مساعدت آمریکا در طول ۲۰ سال گذشته همواره تلاش کرده ماموریت‌های آژانس را با برنامه‌های سیاسی و توطئه‌آمیز خود علیه ایران مختل و با طرح ادعاهای مختلف، آژانس را از اجرای اصولی کارهایش دور کند.

فشار سنگین آمریکا و اسراییل و برخی کشورهای اروپایی بارها آژانس را با چالشهای جدی مواجه کرده است. حال سفر شنبه گروسی به ایران آزمون و فرصتی است که او می‌تواند آن را در راستای کمک به بازسازی اعتبار آژانس به خدمت بگیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1132077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =