پرداخت عیدی سایر بازنشستگان با حقوق اسفندماه

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت عیدی جاماندگان با حقوق اسفندماه خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علی خدامی گفت: در راستای مصوبه هیئت وزیران، دستورالعمل نحوه محاسبه و پرداخت عیدی سال ۱۴۰۰ تهیه و واریز مبلغ عیدی طبق این دستورالعمل انجام شد.

بیشتر بخوانید

گره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کجاست؟

وی توضیح داد: طبق مصوبه ۲۷ بهمن‌ماه هیات‌وزیران، برای بازنشستگان و موظفانی که پرداخت حق عائله‌مندی و اولاد آنها برعهده صندوق بازنشستگی کشوری است و در فهرست حقوق بهمن ماه به آنان حقوق پرداخت شده است، مبلغ ثابت ۱۶ میلیون ریال به‌عنوان عیدی سال ۱۴۰۰ پرداخت شده است و در صورت وجود چندین وظیفه‌بگیر از یک دفتر کل، مبلغ فوق به صورت مساوی بین وظیفه‌بگیران تقسیم می‌شود.

خدامی افزود: علاوه بر این مبلغ، به بازنشستگان و وظیفه‌بگیرانی که بر اساس ردیف بودجه تعریف‌شده در سیستم به آنها عائله‌مندی تعلق می‌گیرد، حداکثر تا سقف چهار میلیون ریال پرداخت شده است.

وی اظهارداشت: بازنشستگان و وظیفه بگیرانی که بر اساس تعاریف مندرج در سیستم، حق اولاد از طرف صندوق به آنها پرداخت می‌شود؛ به ازای هر فرزند مبلغ ثابت یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال پرداخت شده است.

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: احکامی که در نیمه دوم بهمن‌ماه تا قبل از تاریخ مصوبه هیات‌وزیران به صورت قطعی و جاری تغییر یافته اما عیدی آنها در پایان بهمن‌ماه کارسازی نشده است؛ حسب پردازش، احکام عیدی آنها در اسفندماه ۱۴۰۰ کارسازی خواهد شد.

خدامی خاطرنشان کرد: دستگاه‌هایی که فاقد ردیف بودجه‌ای هستند، باید طبق رویه هر ساله، رأساً نسبت به کارسازی عیدی به حساب بازنشستگان و وظیفه بگیران خود اقدام کنند و صندوق بازنشستگی کشوری در این خصوص، هیچ‌گونه مسئولیتی ندارد.

منبع: ایرنا

کد خبر: 1132251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =