۴۰ درصد فعالان صنعتی، فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی هستند

معاون تحقیقات فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ۴۰درصد فعالان در صنعت از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی هستند گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اولین دانشگاه با پروژه های محصول محور وارد عمل شده است.

به  گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست خبری روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون تحقیقات فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی درباره رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز ۱۵ اسفند در ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

در ابتدای نشست معاون تحقیقات فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با عرض خیر مقدم به اصحاب رسانه و اعیاد شعبانیه گفت: امروز اولین نشست گام دوم انقلاب رقم خورد. ۳۱ اردیبهشت ۱۳۶۱ سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی است. در ۳۲ اردبیهشت ۱۴۰۱ چهلمین سالگی دانشگاه آزاد اسلامی را جشن میگیریم و امیدواریم این دانشگاه بتواند تاثیرگذاری بهتری در آموزش عالی داشته باشد.

وی افزود: یک روز دانشگاه ها نقش آموزش داشتند و در سال‌های بعد دانشگاه ها پژوهش محور و تربیت نیروی انسانی پژوهشگر است. دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب اسلامی است و نقش جدی در کارآفرینی دارد و امیدواریم در نسل سوم دانشگاه ها این دانشگاه بتواند اشتغالزا حرکت کند.

معاون تحقیقات فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: اگر بتواند نیروی کارآمد و اشتغال مفید ایجاد کرد بسیاری از مسایل سیاسی و اقتصادی به اشتغال و اقتصاد دانشجویان مربوط می شود و دانشگاه آزاد اسلامی در راستای ایجاد شغل و حل مساله وارد عمل می شود.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه حرکت دانشگاه در سال ۹۷به موازات سند انقلاب فعال شد افزود: در گام دوم انقلاب و چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه در هفته اول خرداد به مدت ۷روز برنامه های متنوع برگزار می شود.

به گفته وی ۶ماه قبل از برگزاری این رویداد اقدامات از سوی دانشگاه آغاز شد. ۴۰درصد فعالان در صنعت از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی است.
دهقانی فیروز آبادی با بیان اینکه سند تحولی دانشگاه آزاد اسلامی یکی از سند های عالی است ادامه داد: این سند تا مرحله اقدام و عمل جلو آمده است و برای تمامی واحدها تعیین تکلیف کرده است. البته تعیین سنجه کرده است یعنی اقدامات تمامی واحدها و کارشناسان تعریف شده است.

وی افزود: دغدغه آموزش ایجاد اشتغال است که در این رویداد هزار گروه و هسته پژوهشی و هزار شرکت فعال در حوزه علوم پزشکی و صنایع خلاق و هزار استارتاپ و نیاز هر منطقه حضور دارند.

معاون تحقیقات فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از ثروتمندترین دانشگاه ها در کشور و کشورهای منطقه در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی است. در برنامه گام دوم ۹ناحیه بندی انجام شده و شرکت های خلاق عرضه و حل مسایل کشور مطرح و ایده های نوآوری همچون صندوق های نوآوری برای توسعه کسب و کارهای نوپا ایجاد شده است.

معاون تحقیقات فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در کشور ما ثروت‌های ملی فراوان است. برای مثال در سیستان و بلوچستان ۴۰-۳۰فرصت شغلی و سرمایه گذاری وجود دارد که باید به این قابلیتها بها داد.

وی تاکید کرد: اولین هدف در رویداد ملی گام دوم نظام مند کردن شرکت ها و نمایان شدن شیوه ارتباطی آنها با دانشگاه ها است و این اقدام هویت دهی است. ۵۵۴ رویداد چالش و به عبارت دیگر هر استان ۲۰تیم تشکیل داده تا بتواند تیم‌های برتر را به رویداد معرفی کند.

معاون تحقیقات فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از شتابدهنده ها و صندوق های نوآوری و دانشگاه های دولتی و غیر دولتی به حضور در برنامه دعوت می شود. هدف دیگر شناساندن دانشگاه آزاد اسلامی به قابلیتهای خود است. دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی از قابلیتهای خود بهره مند شود.

وی ادامه داد: بعد از برگزاری این رویداد فعالیت شرکتها بررسی می شود. در دانشگاه مسابقات شرکت‌های دانش بنیان برگزار می شود. بیش از ۲هزار و ۷۶۰تیم برای جشنواره فرهیختگان شرکت کرده که برترینها در این رویداد مشخص می شوند.

معاون تحقیقات فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در چشم انداز دانشگاه امیدواریم دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب نخست دانشجویان کشور باشد.
وی درباره نقش پژوهش در بکارگیری در صنعت گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی پژوهش ها بر اساس طرح پایش و نیاز جامعه است.
وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی اولین دانشگاه با پروژه های محصول محور وارد عمل شده است.

مدارس مهارتی در راستای ارتقای کارآفرینی

 دهقانی فیروز آبادی به خبرنگار ایسکانیوز گفت:مدارس مهارت در مدارس سما ایجاد شده تا بتوان دانش آموز را با تفاهم مهارتی و کار آفرینی آشنا کرد. برای برگزاری این رویداد یک فضای ۴۰هزار متر مربعی در مصلی امام خمینی برای جمعیت ۱۰هزاره نفره تدارک دیده شده است. این رویداد پیش بینی ۳هزار تفاهم نامه و قرار داد به دنبال داشته باشد و برای این اقدام اهداف مناسب را پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه نظام پایش هر منطقه بر اساس نیاز آن خطه ایجاد می شود تاکید کرد: پژوهشی خارج از سیستم پایش وجود ندارد. اکثر پایان نامه های دانشگاه آزاد اسلامی کاربردی است. امیدواریم جریان تولیدات مساله محور را شاهد باشیم.

معاون تحقیقات فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تمامی محتواهای شناسنامه دار در گام دوم انقلاب رصد می شود. عوامل تشویق کننده و بازدارنده حضور داشته و امیدواریم کارآفرینی و اشتغال زایی از اهمیت برخوردار باشد.
انتهای پیام/

کد خبر: 1132351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =