فشار در بازار ارز برای افزایش قیمت / دولت انتخاب جدی ندارد

یک کارشناس بازار ارز گفت: با وجود تورم های بالا در کشور، تکلیف بازارها تقریبا روشن است. در حقیقت فشار برای افزایش قیمت در همه بازارها موجود است.

میثم رادپور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، در خصوص ارزیابی بازار ارز در سال ۱۴۰۰ گفت: معمولا اتفاق های سیاسی روی بازار اثرگذار است. در یک گزاره کلی باید بگویم وارد دوره ای شده ایم که تورم های به شدت بالا را تجربه می کنیم. در چند دهه گذشته، به سقف تورم ها رسیده ایم. باید این را بدانیم که تورم های به شدت بالا را شاهد بوده ایم. با وجود این تورم ها، تکلیف بازارها تقریبا روشن است. فشار برای افزایش قیمت در همه بازارها موجود است.

بیشتر بخوانید

مجوز دولت برای واردات ۱۰۰هزار خودرو

وی گفت: باید حواس مان به این تورم های بالا باشد. به نظر می رسد این وضعیت ادامه دار باشد و  بازارها از رشد در حوزه سرمایه گذاری ناامید شده اند. بازدهی اسمی دو قسمت تورم و بازدهی واقعی دارد. اتفاقی که افتاده این است که بازارها از رشد ناامید هستند. در چند وقت اخیر هم اخبار مذاکرات چندان تاثیری در بازارها ایجاد نکرده است. در حقیقت لنگر اصلی بازارها تورم است. در خیلی مواقع اخبار خوب هم واکنش زیادی در بازار ایجاد نمی کند. بازار نگران است و امیدی به توافق ندارد. این مساله روی سرمایه گذاری ها هم تاثیر می گذارد.

این کارشناس بازار ارز گفت: واقعیت این است که دولتی که با این تورم مواجه است، انتخاب جدی ندارد. چه کار می توان کرد؟ ما کشوری هستیم که برای سال ها با نرخ تشکیل سرمایه ثابت منفی مواجه بودیم. در شرایط فعلی هم که دولت با تورم بالای ۴۰ درصد مواجه است، دستاورد خیلی جدی نخواهد داشت. هر سبدی که به تورم های بالاتر دامن بزند، از جانب سرمایه گذاران با استقبال بیشتری مواجه می شود. دلیل آن هم این است که بازارها از چشم انداز مثبت بازار ناامید هستند.

کد خبر: 1132676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =