صدا و سیما نیاز مالی هنرمندان را برطرف نمی‌کند / صدایمان به جایی نمی‌رسد

بازیگر کتاب قانون گفت: چه کسی گفته کسی که کار هنری می‌کند شکم ندارد؟ عوامل جلوی دوربین و پشت دوربین در مضیقه هستند و زندگی سختی دارند. احتیاجات مالی تئاتری‌ها و سینمایی‌ها برطرف نمی‌شود. 

فریده سپاه منصور بازیگر سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز  درباره اینکه درحال حاضر مشغول بازی در چه کاری هستید، بیان کرد: به تازگی سریال خوشنام تمام شده است و در فیلم کوتاهی نیز به کارگردانی آقای احمدی ایفای نقش کرده ام.

وی در پاسخ به این سوال که وضعیت پرداخت حقوق و دستمزد در تلویزیون به چه صورت است، اظهار کرد: وضعیت راضی کننده نیست. تقریبا همه در تلویزیون غر می‌زنند. در حقیقت تلویزیون کار می‌خواهد بدون اینکه هزینه‌ای کند و هر کسی با آن کار کرده، طلبکار است. در حال حاضر خودم در تلویزیون کار کرده ام اما نصف پولم را نداده‌اند.

بیشتر بخوانید:

مسئولان از سیابازی خوششان نمی‌آید / صداوسیما در ایام کرونا هیچ کمکی به بازیگران نکرد

بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: در سریال خوشنام خیلی از دست اندرکاران پول نگرفته‌اند؛ اما صدایمان به جایی نمی‌رسد. عده ای از عوامل این سریال ۶ماه است پول نگرفته‌اند. نمی‌دانم تلویزیون چه فکری کرده است. یک زمانی عده‌ای گفتند هنرمندان برای دلشان کار می‌کنند و در قید مالی دنیا نیستند. دلم می‌خواهد آنها را ببینم تا بدانم چه کسانی بودند.

سپاه منصور تاکید کرد: چه کسی گفته هنرمندان اجاره خانه ندارند؟ شکم ندارند؟ خیلی از مشکلاتی که برای مردم وجود دارد هنرمندان نیز همان مشکلات را دارند. عوامل سازنده یک سریال یا فیلم مثل باقی انسان‌ها هستند. حق دارند وقتی کار می‌کنند دستمزد بگیرند؛ اما تلویزیون پول نمی‌دهد. همیشه می‌گوید پول ندارم. در طی سالها ۵۰میلیون از تلویزیون طلب دارم. بسیاری از عوامل پشت صحنه و حتی بازیگران این مشکلات را دارند. اگر از آنان نیز بپرسی می بینید که تعدادشان زیاد است و دستمان هم به جایی بند نیست. همه فقط قول می‌دهند اما کاری انجام نمی‌دهند.

وی اضافه کرد: مسئولان تلویزیون بعد از اینکه از سریال خوشنام بازدید کردند، تشخیص داده شد که مناسب ماه مبارک رمضان است؛ شروع کار از مردادماه بود؛ اما هنوز هم پول عده‌ای از ما را پرداخت نکرده‌اند. مدیران تلویزیون در حال ساختن سریال عوض شدند و این موضوع نیز مزید بر علت شد. باید سازوکاری به وجود بیاید که در چنین شرایط و تغییراتی باقی مسائل به هم نریزد. خیلی اوضاع پرداختی‌های تلویزیون نامنظم است. بازیگران هم مشکلات دارند و نمی‌توانند برای پولشان حتی برنامه‌ریزی کنند. 

بازیگر سینما و تلویزیون تشریح کرد:  دستیار فیلمبردار و دستیار لباس زندگی سختی دارند. چه کسی گفته کسی که کار هنری می‌کند شکم ندارد؟ عوامل جلوی دوربین و پشت دوربین در مضیقه هستند و زندگی سختی دارند. احتیاجات مالی تئاتری‌ها و سینمایی‌ها برطرف نمی‌شود. 

سپاه منصور با اشاره به زندگی سخت هنرمندان پیشکسوت سینما و تلویزیون ادامه داد: زمانی که یاد گرفتند به هنرمندانی که جلوی تلویزیون هستند بی توجهی کنند، چطور توقع دارید به هنرمندانی که گوشه خانه افتادند توجه کنند؟ اخیرا فردی موسسه هنرمندان پیشکسوت را راه اندازی کرده است و حتی بازیگران قبل از انقلاب را نیز حمایت می‌کند و اگر لازم باشد به دیدنشان می‌رود.  غیر از این موسسه، فرد دیگری را ندیدم که یادی از پیشکسوتان کند.‌

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1132783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =