کرسی‌های آزاد اندیشی بدون هیچ خط قرمزی برگزار می‌شوند

معاون‌ فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: کرسی‌های آزاد اندیشی بدون هیچ خط قرمزی برگزار می‌شوند فقط در ارزیابی‌ها، مؤلفه‌های ۲۰ گانه‌ای ذکر شده که تیم‌ها برای کسب امتیاز بیشتر، ملزم به رعایت آن‌ها هستند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، احمد عبدالحسینی درباره مسابقات کرسی‌های آزاد اندیشی عنوان کرد: در سطح دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان یزد ۲۲ تیم چهار نفره ثبت نام کرده‌اند که از این ۲۲ تیم، ۲۰ تیم از مقطع تحصیلی کارشناسی و ۲ تیم از مقطع دکتری با یکدیگر به رقابت پرداختند. مرحله اول و دوم مسابقات از ۱۹ بهمن ماه آغاز شد و تا ۱۱ اسفند نیز ادامه یافت.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: در خصوص اطلاع رسانی ثبت نام برای شرکت در مسابقات کرسی‌های آزاد اندیشی لازم به ذکر است که عمدتاً از طریق سایت، شبکه‌های مجازی دانشگاه و ارسال پیامک به تمامی دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اطلاع رسانی کافی صورت گرفته است.

وی افزود: این مسابقه در ۴ مؤلفه اصلی اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برگزار گردید که هر محور نیز، ریز موضوعاتی داشته است و تیم‌های شرکت کننده در مسابقه با توجه به اولویت بندی، موضوعات را دسته‌ بندی کرده و براساس نوع موافقت و یا منتقد بودن هر یک، تیم‌ها دو به دو تشکیل شده و سپس به رقابت با یکدیگر پرداختند.

شایان ذکر است که کارگاه‌های آموزشی و مهارتی نیز برای آشنایی کامل دانشجویان با موضوعات و گزاره‌های مسابقه و افزایش فن بیان در هر چهار محور اصلی مسابقات به صورت جداگانه برگزار گردید و همه‌ اعضای تیم‌ها در آن شرکت نموده‌اند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: در مرحله استانی برای هر کدام از تیم‌ها که در مؤلفه‌های خود مقام نخست را کسب کنند، مبلغ ۲ میلیون تومان وجه نقد، تخصیص داده خواهد شد.

عبدالحسینی ادامه داد: با توجه به اینکه مسابقات به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد، بنا به ابلاغیه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی حضور دانشجویان غیربومی در مسابقات امکان‌پذیر نبود.

معاون‌ فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: برای تیم‌هایی که به مرحله بعد راه پیدا کرده‌اند، تصمیم بر این شد که هر تیم با یکی از اساتید مربوط به موضوع انتخاب شده توسط دانشجویان مشورت نموده و از راهنمایی‌های این اساتید بهره‌مند شوند تا در مرحله کشوری بدرخشند.  

وی خاطرنشان کرد: در خصوص برگزاری مسابقات، خط قرمز خاصی وجود ندارد و به شعار کرسی‌های آزاد اندیشی پایبند بوده‌ایم، فقط در ارزیابی‌ها و امتیازاتی که اساتید به گروه‌های مختلف اختصاص داده‌اند مؤلفه‌های ۲۰ گانه‌ای ذکر شده که تیم‌ها برای کسب امتیاز بیشتر، ملزم به رعایت آن‌ها هستند.

عبدالحسینی در خصوص تأثیر مسابقات کرسی‌های آزاد اندیشی در روحیه دانشجویان گفت: در روند برگزاری و مراحل مسابقات به وضوح می‌توان، رشد و افزایش روحیه مطالبه‌گری در دانشجویان و مقدار سطح مطالعات اجتماعی را در آن‌ها مشاهده نمود.

عبدالحسینی در پایان اظهار کرد: بیشترین تعداد شرکت کنندگان ما در مؤلفه‌های فرهنگی و اجتماعی بودند، چرا که این موضوعات برای دانشجویان ملموس‌تر و چالش کمتری دارد. لازم به ذکر است دانشجویان استقبال خوبی از مسابقات امسال کردند.

گفتنی است؛  مسابقات کرسی‌های آزاد اندیشی بهترین بستر و زمینه برای آشنایی دانشجویان با مسائل روز، راهکارها و آسیب شناسی مشکلات متعدد در سطح جامعه است، دانشجویان با بررسی ‌و مطالعه دقیق این ریز موضوعات و مؤلفه‌ها با آگاهی فردی منجر به تحقق جهاد تبیین و ارائه راه حل برای مشکلات خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1132974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمدی IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      0 0
      هیچ اطلاع رسانی انجام نشد ، از طریق این خبر متوجه این برنامه شدم !