عملکرد سراهای نوآوری از سال آینده مورد ارزیابی قرار می‌گیرد/ مجوز تأسیس 2 سرا در شهرکرد و شبستر

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی بابیان اینکه در سال آتی عملکرد سراهای نوآوری مورد ارزیابی قرار می گیرد، گفت: سرای نوآوری واحد شبستر با عنوان صنایع و امنیت غذایی و سرای نوآوری واحد شهرکرد با عنوان صنایع غذایی و گیاهان دارویی مجوز اولیه تاسیس و راه‌اندازی را از بیست و یکمین جلسه شورای مدیریت فعالیت‌های دانش‌ بنیان دریافت کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، روح‌اله دهقانی فیروزآبادی، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سرای نوآوری واحد شبستر با عنوان صنایع و امنیت غذایی و سرای نوآوری واحد شهرکرد با عنوان صنایع غذایی و گیاهان دارویی مجوز اولیه تاسیس و راه‌اندازی را از بیست و یکمین جلسه شورای مدیریت فعالیت‌های دانش‌ بنیان دریافت کردند.

وی افزود: ابتدا واحدهای دانشگاهی برای دریافت مجوز اولیه تاسیس و راه‌اندازی سرای نوآوری بر اساس آیین‌نامه جامع بازار فناوری و سراهای نوآوری و مطابق با ماده 28 آیین ‌نامه، طرح توجیهی خود را به اداره‌کل سراهای نوآوری ارسال کنند. کمیته برنامه‌ریزی و هماهنگی سراهای نوآوری طرح‌های توجیهی را داوری کرده و مشاوره‌های لازم را برای اصلاح طرح‌ها در اختیار واحدهای دانشگاهی قرار می‌دهد.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: پس از تایید کمیته برنامه‌ریزی و هماهنگی سراهای نوآوری، طرح‌ها به شورای مدیریت دانش‌بنیان دانشگاه ارجاع داده می‌شود و از هر واحد دانشگاهی ریاست واحد و تهیه‌ کننده طرح توجیهی برای ارائه برنامه سرا به شورای مدیریت فعالیت‌های دانش بنیان دعوت می‌شوند.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ظرفیت این واحدهای دانشگاهی گفت: از دلایل اعطای مجوز به واحدهای شبستر و شهرکرد می‌توان به موقعیت جغرافیایی، صنایع فعال استان در حوزه‌های مرتبط، داشتن زیرساخت‌های مرتبط آزمایشگاهی و کارگاهی، تفاهم‌نامه‌های همکاری با حوزه‌ها و صنایع منطقه، فضاهای مناسب برای اجرای فعالیت‌های تخصصی سرا، داشتن مرکز رشد و مراکز تحقیقاتی فعال، داشتن برنامه برای بکارگیری دانشجویان و اعضای هیات علمی در فعالیت‌های سرا، داشتن مدل درآمدی و اقتصادی در سرا و همچنین پیوست فناوری در فعالیت‌های سرا اشاره کرد.

دهقانی تاکید کرد: بر اساس شاخص‌های ارزیابی سراهای نوآوری ابلاغ‌ شده به واحدهای دانشگاهی در سال آتی عملکرد سراهای نوآوری مورد ارزیابی قرار می گیرد و بر اساس ارزیابی‌ها و از طریق شورای مدیریت فعالیت‌های دانش بنیان مجوز دائم برای سراهای نوآوری که دارای عملکرد قابل قبول هستند صادرمی‌شود. واحدهای دانشگاهی تا تاریخ 25 اسفند سالجاری مستندات خود را باید درسامانه اداره‌ کل سراهای نوآوری بارگذاری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1133189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =