تخریب ۱۳هزار ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: تمامی اجزاء نظام فعالیت های خود را در ارتباط با برخورد با پدیده شوم زمین خواری تحت برنامه ریزی و زمان بندی این کارگروه انجام خواهند داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز،  محمد علی شجاعی رئیس سازمان امور اراضی کشور و دبیر کارگروه فراقوه‌ای مبارزه با زمین خواری در حاشیه اولین کارگروه فراقوه‌ای مبارزه با زمین خواری امروز در جمع خبرنگاران اظهار  کرد: تمامی اجزاء نظام فعالیت های خود را در ارتباط با برخورد با پدیده شوم زمین خواری تحت برنامه ریزی و زمان بندی این کارگروه انجام خواهند داد.

بیشتر بخوانید

دستگاه قضا برای تخریب فوری بناهای غیر مجاز عزمی جزم دارد

وی افزود: مصوبات این کارگروه ضمانت اجرایی دارد و همراهی و هماهنگی لازم میان دستگاه های مختلف در این کارگروه انجام می شود.

دبیر کارگروه مبارزه با زمین خواری در پاسخ به سوالی اظهار کرد: بیشترین تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان های مازندران، گیلان، گلستان، خراسان رضوی و فارس که دارای اراضی کشاورزی گران قیمت هستند ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم با تدوین قوانین جدید و تنقیح قوانین موجود بتوانیم گام های موثرتری برای مبارزه با زمین خواری و تغییر کاربری اراضی کشاورزی داشته باشیم.
وی در پاسخ به این سوال که چرا ۱۳ هزار حکم قلع و قم ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی در سال‌های گذشته اجرا نشده است گفت: باید توجه داشت که بحث قلع و قمع اراضی موضوعی حاکمیتی است و به تنهایی توسط جهاد کشاورزی استانها قابل اجرا نیست به همین منظور بعد از این با همکاری شورای تامین استان ها و شهرستان ها و با برنامه های زمانبندی شده کارگروه فراقوه ای مبارزه با زمین خواری اجرا  میشوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1133273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      1 0
      امیدوارم در زمان دولت آیت ا... ریسی به شکل عاقلانه آری به این موضوع رسیدگی بشه چون خیلی از مردم دارن در این خانه ها زندگی می کنند