تأثیر قراردادهای بلند مدت اقتصادی و تجاری در خنثی سازی تحریم

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: راهبردهای دیپلماتیک اقتصادی گام‌های بلندی برای کشور پیش‌بینی می‌کند که خنثی‌سازی تحریم‌ها مهمترین آن است.

حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا  در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به اهمیت قراردادهای بلندمدت خارجی و اثرات آن بر اقتصاد کشور اظهارکرد: تبادلات اقتصادی کشورها و سرمایه‌گذاری مستقیم ازعوامل اصلی انتقال تکنولوژی‌های نوین، ارتقای بهره‌وری و رشد اقتصادی است.

وی افزود: قراردادهای بلند مدت معمولاً با همین نگاه و براساس مصالح کشورها منعقد می‌شود. جمهوری اسلامی ایران هم امروز در شرایطی است که مسائل اقتصادی ایجاب می‌کند روابط خود را با دنیای پیرامون خود تقویت کند.

نایب رئیس کمیسون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  با تصریح اینکه اولویت کشور ما تقویت دیپلماسی با همسایگان است، گفت: ناخوشایندی کشورهای قدرتمند از تقویت دیپلماسی ایران با کشورهای منطقه، نشان از صحیح بودن این راهبرد است و عقد پیمان‌های بلند مدت منطقه‌ای و همسایگی می‌تواند در پیشبرد و موفقیت این راهبرد موثر باشد.

بیشتر بخوانید:

ایران و روسیه به دنبال افزایش همکاری‌های دوجانبه 

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عقد پیمان‌های بلند مدت به آن معنی است که راهبرد را درست تشخیص داده‌ایم وچشم‌انداز خوبی برای کشور متصور هستیم.

حسینی‌کیا تأکید کرد: راهبردهای دیپلماتیک اقتصادی در حوزه صنعت، مسائل اقتصادی، تبادلات بانکی، کشاورزی و دیگر حوزه‌ها می‌تواند گام‌های بلندی را برای کشور پیش‌بینی کند که خنثی‌سازی تحریم‌ها مهمترین آن است.

وی گفت: آمریکایی‌ها در مذاکرات صحبت از امضای موقت کردند، چون می‌توانند بعدا زیر امضای خود بزنند اما وقتی راهبرد بلند مدت باشد، خارج شدن از تعهدات برای آنها هزینه دارد و دیگر برایشان مقرون به صرفه نخواهد بود.

کد خبر: 1133433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =