آغاز برنامه‌های تحقیقاتی در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود از بهار ۱۴۰۱

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان سمنان مستقر در شاهرود فعالیت‌های قابل قبولی داشته ابراز امیدواری کرد: با اضافه شدن این توانمندی‌ها به شبکه فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با همت و عزم موجود استارت برنامه‌های بزرگی در بهار ۱۴۰۱ در این واحد زده شود. 

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سید محمدجواد صدری مهر، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه توافق مهمی در خصوص طرح بزرگ فناورانه میان پارک دانشگاه آزاد اسلامی، پارک استان سمنان و واحد دانشگاهی شاهرود حاصل شده است، گفت: در آینده نتایج خوب آن به سمع و نظر مردم می‌رسد.
وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد در زیست‌بوم فناوری حلقه آخر زنجیره تبدیل ایده به ثروت است، اظهار کرد: در این زنجیره شتاب‌دهنده‌ها، مراکز رشد و مراکز تحقیقاتی تحت عنوان سرای  نوآوری فعالیت دارند و حلقه آخر این  زنجیره نیز پارک علم و فناوری است. برای صنعتی‌سازی و تجاری‌سازی، نمونه اولیه محصول یا خدمات باید در مراکز رشد، شتاب‌دهنده‌ها یا مراکز تحقیقاتی ایجاد شده و در مرحله نهایی  محصول وارد پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد می‌شود.
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هم‌اکنون در کنار پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد یک صندوق خطرپذیر بزرگ ۲۰۰ میلیارد تومانی قرار دارد که از این صندوق برای تجاری‌سازی و سرمایه‌گذاری در طرح‌های دانشگاه استفاده می‌شود. تفاهم‌های کلی با پارک استان درزمینهٔ فناوری‌های پزشکی و سلامت حاصل شده و در آینده نزدیک بر روی جزئیات نیز تمرکز بیشتری خواهد شد تا نتایج خوبی برای شهرستان شاهرود رقم بخورد.
صدری مهر با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان سمنان مستقر در شاهرود فعالیت‌های قابل قبولی داشته ابراز امیدواری کرد: با اضافه شدن این توانمندی‌ها به شبکه فناوری دانشگاه آزاد باهمت وعزمی که در علی بیکی، رئیس این واحد دانشگاهی وجود دارد استارت برنامه‌های بزرگی در بهار ۱۴۰۱ در این واحد زده شود. 
وی ویژگی‌های واحد شاهرود در زمینه بهداشت و سلامت را شاخص‌ خواند و گفت: این دانشگاه بیش از هزار دانشجو در زمینه رشته‌های مرتبط با سلامت دارد و اعضای هیئت‌علمی مختصص در این زمینه فعال هستند. همچنین یک بیمارستان فعال خدمات سلامت را به مردم ارائه می‌دهد. این امکانات به‌علاوه سرمایه‌های انسانی و سخت‌افزاری دانشگاه و همچنین فعالیت‌های تخصصی پارک علم و فناوری استان می‌تواند به یک اتفاق بزرگ درزمینهٔ فناوری‌های پزشکی در کشور منتج شود که این سفر مقدمه ‌ای است برای شروع همکاری‌هایی که با یاری خدا در بهار ۱۴۰۱ ظهور و بروز می‌یابد.
لازم به ذکر است در این دیدار  اسماعیل علی بیکی با تشکر از همکاری‌های رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، حضور وی را نقطه قوتی برای ادامه راه پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد شاهرود دانست و عنوان کرد همکاری با پارک استان سمنان فرصتی برای رسیدن به اهداف علمی پژوهشی است.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1133615

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =