نگاهی به حواشی بازی ایران و لبنان / چرا زنان پشت درب ورزشگاه مشهد ماندند؟

بازی ایران و لبنان روز گذشته درحالی برگزار شد که با حواشی زیادی از جمله ممانعت از حضور بانوان هوادار به ورزشگاه همراه بود و منجر به بروز واکنش‌هایی شد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، تیم ملی فوتبال ایران در آخرین بازی خود از مرحله مقدماتی جام جهانی، روز سه‌شنبه ۹ فروردین با نتیجه دو بر صفر از سد لبنان گذشت.

این بازی در ورزشگاه «امام رضا» مشهد و با حضور تماشاگران برگزار شد، اما متاسفانه برگزاری این دیدار با حواشی بسیاری همراه بود.

فارس در این باره نوشت: برگزاری مسابقات تیم ملی در شهرهایی به جز تهران اتفاق مثبتی است و باعث همدلی و وفاق بیشتر مردم می‌شود؛ اینکه مردم شهرهای دیگر کشور هم بتوانند میزبان تیم ملی در رقابت‌های مهم بین‌المللی باشند امری پسندیده است اما نه به شکلی که بازی ایران و لبنان در مشهد برگزار شد! میزبانی هیات فوتبال استان خراسان رضوی از تیم ملی بدون تعارف در جنبه‌های مختلف نمرده مردودی می‌گیرد. از ناهماهنگی در فروش بلیت اینترنتی به تماشاگران گرفته تا نحوه حضور آنها در ورزشگاه! از رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌های اجتماعی در داخل ورزشگاه بگیرید تا التماس‌های دانش آموزی که می‌خواست هر طور شده وارد ورزشگاه شود چون می‌گفت پول توی‌ جیبی‌هایش را جمع کرده تا توانسته بلیت ۵۰ هزار تومانی این بازی را بخرد اما پشت در مانده است.

نمی‌توانیم به هیات فوتبال استان خراسان رضوی نمره قبولی بدهیم، بخصوص اینکه احسان اصولی عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال خودش ریاست این هیات را برعهده دارد و قطعا همه جوانب را بررسی کرده که اصرار به میزبانی از تیم ملی داشته است.کاری به شایعه‌ها و برخی مطالب درگوشی نداریم که گفته می شود هماهنگی‌های لازم و اصلی برای میزبانی شایسته از تیم ملی با نهادهای مسئول و ذی ربط انجام نشده بود! نمی‌خواهیم این حرف‌ها را باور کنیم اما چطور می‌توان به هیات فوتبال استان خراسان رضوی نمره قبولی داد وقتی خداداد عزیزی بازیکن اسبق تیم ملی و یکی از اسطوره‌های فوتبال کشور و خراسان به دلیل ازدحام جمعیت با مشکل ورود به ورزشگاه مواجه می شود و به خانه برمی‌گردد؟!

مگر جدا سازی راه ورودی تماشاگران عادی از چهره‌ها و میهمانان ویژه یک مسابقه در ورزشگاه، از ابتدایی‌ترین اصول میزبانی و برگزاری یک مسابقه آنهم مسابقه بین‌المللی نیست؟! پس چطور خداداد پشت در می‌ماند و حسین بادامکی رئیس هیات فوتبال شهر مشهد هم با مشکلات زیادی برای حضور در ورزشگاه روبه رو می‌شود؟! او هم مثل خداداد چهره‌ای شناخته شده در فوتبال است اما رئیس هیات فوتبال مشهد هم با مکافات وارد ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد شد. 

چطور می‌توان به هیات فوتبال استان خراسان رضوی و آقای اصولی عضو هیات رئیسه و سایر اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به خاطر برگزاری مسابقه بدون هماهنگی های لازم و ابتدایی نمره قبولی داد؟! آیا بهتر نبود این مسابقه که حساسیت خاصی از نظر صعود به جام جهانی نداشت را در تهران و ورزشگاه آزادی برگزار می‌کردیم؟! قطعا هزینه‌های برگزاری و میزبانی از تیم لبنان در تهران بسیار کمتر از هزینه میزبانی در شهر مشهد می شد. اکثر عوامل برگزاری مسابقه از تهران به مشهد سفر کرده بودند و هزینه بلیت هواپیما و اقامت این افراد را حساب کنید تا ببینید چه هزینه‌های به این فدراسیون بی پول و بدون رئیس تحمیل شده است؟!

ممانعت از حضور زنان برای ورود به ورزشگاه

بر اساس این گزارش، فیلم‌های منتشر شده از حوالی ورزشگاه نشان می‌دهد که زنان زیادی با وجود خرید بلیت، نتوانستند وارد ورزشگاه شوند.

آن‌ها یک‌صدا شعار می‌دادند: «ما اعتراض داریم» و در گفت‌وگوی تصویری با سایت‌های خبری، بلیت‌های خود را نشان داده و تاکید می‌کردند که ساعت‌ها پیش از آغاز بازی، خودشان را به ورزشگاه رسانده‌اند.

فدراسیون فوتبال تاکید کرده بود که بلیت فقط از طریق سایت فروخته می‌شود و مشخص نیست با این‌که به زنان بلیت فروخته‌اند، چرا از ورود آن‌ها جلوگیری شده است.

کامرانی‌فر، دبیر فدراسیون فوتبال، مدعی شده است: «نظر فدراسیون، حضور بانوان است. با توجه به تاکیداتی که از سوی فیفا شده نظر ما بر حضور آقایان و بانوان در کنار هم است».

او توضیح نداده که چرا با وجود آگاهی از مخالفت تندروهای مذهبی، بازی را به مشهد بردند و چرا فدراسیون نتوانسته است نظر خود و فیفا را در این شهر اعمال کند.

مسئولین فدراسیون فوتبال درباره احتمال واکنش تند فدراسیون جهانی فوتبال نیز اظهار نظری نکرده‌اند.

بیشتر صندلی‌های زیر جایگاه ویژه، همچنین دو سمت جایگاه که بلیت‌هایش را به زنان فروخته بودند، خالی بود.

بانوان طرفدار فوتبال در حالی ۹۰ دقیقه پشت درب های بسته ورزشگاه امام رضا(ع) ایستادند که نهایتا برای متفرق کردن آنها از اسپری فلفل استفاده شد.

با توجه به حساسیت ها و اهمیت بازی تیم ملی ایران انتظار می رفت تمهیدات ویژه ای برای این بازی از سوی فدراسیون فوتبال و هئیت فوتبال استان خراسان رضوی اندیشیده می‌شد.

اتفاقات رخ داده در ورودی های ورزشگاه به شکلی پیش رفت که بسیاری از بانوان در اواسط نیمه دوم در اعتراض به جلوگیری از ورود آنها با وجود در اختیار داشتن بلیط به سمت درب ورودی رفته و تلاش داشتند تا با فشار درب ورودی را باز کنند.

نیروی انتظامی در پاسخ به تلاش بانوان برای بازگشایی درب ورودی از اسپری فلفل استفاده کردند تا بتوانند فضای تجمع جلوی درب ورودی را متفرق کنند.

به صورت کلی هجوم بانوان برای بازگشایی درب ورزشگاه و استفاده نیروی انتظامی از اسپری فلفل در مواجهه با بانوان امری غیرعرف می باشد. اما باید به این نکته توجه داشت که فدراسیون فوتبال و هیئت فوتبال خراسان رضوی باید برای ایجاد چنین شرایطی که حاصل بی برنامگی آنهاست پاسخی صریح و شفاف بدهند.

عذرخواهی فرماندار مشهد از اتفاقات رخ داده

در همین رابطه، محسن داوری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: طبق اعلام هیئت فوتبال بنا بود تنها بلیت‌فروشی برای 50 درصد از ظرفیت ورزشگاه امام رضا(ع) انجام شود اما با توجه به استقبال هواداران 23هزار نفر وارد ورزشگاه شدند و ظرفیت تکمیل شد.

وی افزود: بسیاری از شهروندان با وجود در دست داشتن بلیت متأسفانه موفق نشدند وارد ورزشگاه شوند و از تماشای بازی محروم ماندند البته حجم زیاد هواداران پشت ورزشگاه مانع شد این افراد وارد ورزشگاه شوند.

فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: تصاویر بسیاری منتسب به حواشی بازی روز گذشته ایران و لبنان در فضای مجازی منتشر شده است و برای روشن شدن مسائل در حال پیگیری هستیم.

داوری خاطرنشان کرد: از اینکه جمعیت زیادی نتوانستند وارد ورزشگاه شوند و مسابقه فوتبال بین تیم‌های ملی ایران و لبنان را از نزدیک تماشا کنند، عذرخواهی می‌کنم.

فرماندار مشهد بابت حاشیه‌های اجرایی دیدار روز گذشته ایران ـ لبنان در حالی عذرخواهی کرده است که هیئت فوتبال خراسان رضوی و در رأس آن «احسان اصولی» هنوز بابت این هزینه‌سازی‌ها واکنش مناسبی نداشته‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1134842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • توانی AU ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      2 1
      خداحافظ جام جهانی 'به خاطر ندانم کاری
    • arb IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      6 2
      تنها نکته مثبت برگزاری این بازی این بود که در خارج از تهران برگزار شد. مسوولان ورزش استان و فدراسیون باید پاسخگوی اتفاقات تلخ رخ داده و محرومیت بانوان و برخی افرادی که بلیط داشتند،از دیدن بازی باشند. استعفای مدیران نالایق،حداقل کاریست که باید انجام شود.
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      2 1
      واقعاجای تاسف دارد.
    • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      2 0
      چطوریه که صندلی هایی که به خانمها فروخته شده بود خالی بوده، ولی فرماندار مشهد میگه به خاطر استقبال مردم (مردها) همه صندلی ها پر شده بود؟ عکس دروغ میگه یا فرماندار مشهد؟
    • Hana IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      4 0
      هزینه متحمل شده به فدراسیون کجاش خوبه که این همه پول خرج شده تا از تهران برن مشهد برای یه بازی فوتبال خب تو تهران برگزار می کردن دیگه بعدش هم چرا مشهد چرا تبریز یا اصفهان نه جایی که همه میدونن حتی اجازه اجرای کنسرت هم نداره اونوقت بزارن خانمها به ورزشگاه برن؟؟؟؟ جایی که تبعیذ بیداد میکنه راستی دولت هم که عوض شد چرا فردوسی پور رو نمی یارن ؟؟؟؟؟؟ تا کی میثاقیانو باید تحمل کنیم!