انجمن‌های علمی محلی برای انجام فعالیت‌های نوآورانه

دبیر آموزش اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: انجمن‌های علمی کلید واژه فعالیت‌های دانش بنیان در دانشگاه‌ها هستند.

سعید کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به شعار سال 1401 یعنی « تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرینی» اظهار کرد: جوانان به ویژه دانشجوان به عنوان قشر نخبگانی در پیشبرد این شعار به ویژه در محیط‌های آموزشی و علمی مانند دانشگاه نقش پر رنگی را برعهده دارند. 

وی با تاکید بر اینکه برای تحقق پژوهش های دانش بنیان در دانشگاه‌ها باید ابتدا آسیب شناسی انجام شود، گفت: تا زمانی که مشکلات و کمبودها برای انجام فعالیت‌های نوآورانه شناسایی نشوند، نمی‌تون برای موفقیت در این حوزه برنامه‌ریزی دقیقی داشت.

دبیر آموزش اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه انجمن‌های علمی کلید واژه فعالیت‌های دانش بنیان در دانشگاه‌ها هستند، گفت: مقالات و فعالیت‌های پژوهشی که دانشجویان در تمامی دانشگاه‌ها انجام می‌دهند توسط این انجمن‌ها می‌تواند به مرحله عملیاتی یا تجاری سازی برسد.

وی ادامه داد: در سال آینده باید انجام مقالات و پایان نامه‌ها با موضوع دانش بنیان یا دانش فناورانه در راس فعالیت دانشجویان و استادان قرار بگیرد و بعد از آن نیز در اختیار شرکت‌های دانش بنیان. این مقالات نباید صرفا در کتابخانه‌های دانشگاه خاک بخورند بلکه باید مورد توجه صاحبان صنعت نیز قرار بگیرند.

کرمی با اشاره به اینکه در گام نخست شعار سال 1401 باید به درستی برای جریان دانشجویی و سایر دانشجویان تبیین شود، گفت: تا زمانی که تبیین درستی انجام نشود، دانشجویان نمی‌توانند وارد مراحل بعدی یعنی تحقق شعار گام بگذارند. در نتیجه در حال حاضر جهاد تبیین در حوزه علم نوآورانه و فعالیت‌های دانش بنیان لازم است.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: فعالیت‌های دانش بنیان اگر به درستی انجام نشود به فعالان و صنایع این حوزه آسیب قابل توجهی وارد می‌کنند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1134879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =