آخرین وضعیت آموزش در ۱۱ دانشگاه تهران/ دانشگاه‌ها روال بازگشایی تدریجی را ادامه می‌دهند؟

کلاس‌های دانشجویان تمامی مقاطع در ۳ دانشگاه تهران حضوری شده اما به نظر می‌رسد باقی دانشگاه‌ها روال بازگشایی تدریجی را ادامه داده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بالاخره پس از گذشت ۲ سال از شیوع ویروس کرونا، برخی از دانشگاه‌های کشور میزبان دانشجویانی بود که برای آموزش حضوری در کلاس‌های درس حاضر شده بودند. 

احمد وحیدی فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا ۶ فروردین ماه ۱۴۰۱ اعلام کرد همه مدارس و مراکز آموزشی باید از ۱۴ فروردین بازگشایی شوند، دانشگاه‌ها نیز برنامه‌ریزی‌های لازم را در زمینه بازگشایی انجام دادند تا دانشجویانی که تجربه حضور در دانشگاه را ندارند نیز بتوانند در کلاس‌های آموزشی دانشگاه شرکت کرده و «دانشجو شدن» را تجربه کنند. برخی از نمایندگان و کارشناسان بر این باورند این تصمیم عجولانه بوده است. ایسکانیوز در گزارش زیر وضعیت بازگشایی و نحوه برگزاری امتحانات دانشگاه‌های شهر تهران را بررسی کرده است.

وضعیت بازگشایی ۱۱ دانشگاه دولتی تهران

در جدول زیر تاریخ حضوری شدن آموزش 11 دانشگاه تهران و جزئیات آن آمده است:

آخرین وضعیت آموزش در ۱۱ دانشگاه تهران/ دانشگاه‌ها روال بازگشایی تدریجی را ادامه می‌دهند؟

بر این اساس آموزش تمامی دانشجویان دانشگاه تهران، علم و صنعت و تربیت دبیر شهید رجایی، دانشجویان ارشد دانشگاه شهید بهشتی و دانشجویان ارشد و دکتری امیرکبیر از روز گذشته حضوری شد، اما به نظر می‌رسد باقی دانشگاه‌ها روال بازگشایی تدریجی را ادامه داده‌اند. 

 دانشگاه صنعتی شریف صراحتا اعلام کرده که کلاس‌های این دانشگاه از ۲۰ فروردین به صورت تدریجی حضوری خواهد شد، همچنین دانشجویان دانشگاه امیرکبیر پس از عید فطر کلاس‌های حضوری را تجربه خواهند کرد. از طرفی اعلام شده کلاس‌های دانشجویان کارشناسی دانشگاه علامه طباطبایی( به جز رشته تربیت بدنی) و دانشگاه کارشناسی به صورت مجازی ادامه خواهد داشت. 

از سویی دیگر، با توجه به افزایش ۵۰ درصدی سفرهای نوروزی، احتمال وقوع پیک هفتم کرونا وجود دارد و گمانه‌زنی‌هایی پیرامون مجازی شدن مجدد دانشگاه‌ها در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود. باید منتظر ماند تا مشخص شود بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها بلافاصله پس از تعطیلات نوروز تصمیمی عجولانه تلقی می‌شود یا در ارتقای آموزش عالی کشور تاثیرگذار است؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1135133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      0 0
      سلام لطفا کلاسهای دانشگاه مجازی شودو ترم تابستان آزمایشی حضوری شود و انشالله از مهرماه ۱۴۰۱ حضوری شود