آماده‌سازی آزمایشگاها و کارگاه‌ها تا هفته آینده/ تزریق ۲ دوز واکسن برای شرکت در کلاس‌ها اجباری است

رییس دانشگاه آزاد واحد شهر قدس درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی حین برگزاری کلاس‌ها افزود: زدن ماسک و تزریق دو دوز واکسن کرونا برای شرکت در کلاس‌ها الزامی است. آماده‌سازی کلاس‌های آزمایشگاهی و کارگاهی تا حدود یک هفته دیگر به صورت کامل انجام می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، از اواخر ١٣٩٨ و با شناسایی و شیوع ویروس کرونا در کشورمان، بسیاری از مشاغل و فعالیت‌ها مجبور به تعطیلی یا تغییرشیوه فعالیت‌ها شدند. سیستم آموزشی کشور از جمله مدارس و دانشگاه‌ها از این قاعده مستثنی نبوده و از بهار سال ١٣٩٩ مجبور به تغییر شیوه آموزشی خودشدند و برگزاری حضوری کلاس‌ها، به شکل مجازی ادامه یافت. عبدالله قاسمی پیربلوطی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز درباره بازگشایی دانشگاه‌ها از آغاز سال جدید  گفت: طبق دستورالعمل‌ها و بخشنامه صادره از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، در سال گذشته ۲ الی ۳ جلسه درباره بازگشایی دانشگاه‌ها و بحث ایجاد ستادهای استقبال از دانشجویان داشتیم. تمامی تمهیدات لازم برای آماده‌سازی کلاس‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در نظر گرفته شد و حدود ۷۰ درصد کلاس‌ها در روز اول بازگشایی در تاریخ چهاردهم فروردین ۱۴۰۰ تشکیل شد؛ البته بعضی از کلاس‌ها با ۵۰ درصد تعداد دانشجویان تشکیل شد که با توجه به زمان و شرایط بازگشایی، آمار مناسبی است و استقبال دانشجویان از بازگشایی دانشگاه‌هاچشمگیر بوده است.

رییس دانشگاه آزاد واحد شهر قدس درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی حین برگزاری کلاس‌ها افزود: زدن ماسک و تزریق دو دوز واکسن کرونا برای شرکت در کلاس‌ها الزامی است. آماده‌سازی کلاس‌های آزمایشگاهی و کارگاهی تا حدود یک هفته دیگر به صورت کامل انجام می‌شود.

به گفته وی سلامت دانشجویان برای ما حائز اهمیت است و کلاس‌ها به صورت مرتب برای بررسی رعایت پروتکل‌های بهداشتی چک می‌شود تا بتوانیم با شرایط مناسب کلاس‌های حضوری را تا انتهای این ترم برگزار کنیم؛ همچنین امتحانات پایان ترم به صورت حضوری برگزار می‌شود.

پیربلوطی درباره نیازمندی‌های رفاهی دانشجویان افزود: در مباحث رفاهی دانشجویان، پس از ماه مبارک رمضان، بحث راه اندازی بوفه و سلف سرویس را خواهیم داشت. از امروز  پیگیر امور و مباحث مربوط به ایاب و ذهاب دانشجویان از تهران به وسیله تاکسی‌های ویژه‌ای که پیش از شیوع کرونا مشغول به فعالیت بودند، خواهیم بود؛ همچنین از طریق شهرداری و فرمانداری  پیگیر هماهنگی برای اتوبوس‌های شهری خواهیم بود تا بحث ایاب و ذهاب دانشجویان به‌طور کامل تامین شود و مشکلی در این خصوص برای  آنها بروز نکند.

وی در خصوص آماده سازی زیرساخت‌های مورد نیاز برای برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری گفت: چند صد میلیون تومان، تنها به مباحث روشنایی و برق در محوطه بیرونی و درونی ساختمان‌های مجموعه  هزینه شده است و مواردی از قبیل ویدیو پرژکتورها، صندلی‌ها، گرمایش و سرمایش، تهویه مناسب با وضعیت موجود بیماری کرونا و... نیاز به تعمیر، بازسازی و نوسازی داشته است.

رییس دانشگاه آزاد واحد شهر قدس  تاکید کرد: همکاران ما در واحدهای شهر قدس، ملارد و صفادشت در طول ایام تعطیلات و پس از دستور رئیس جمهور مبنی‌بر بازگشایی دانشگاه‌ها، سعی در فراهم آوردن و بهسازی زیرساخت‌های مورد نیاز برای برگزاری حضوری دانشگاه‌ها داشتند؛ البته همچنان نواقص موجود سعی می‌کنیم تا در همین هفته تمامی این نواقص مرتفع شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1135311

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =