امتحانات واحد الکترونیکی حضوری برگزار می‌شود/ اعلام نرخ  غذای دانشجویی واحدهای دانشگاه آزاد

مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام این‌که امکان انتقال دانشجویان مایل به آموزش مجازی به واحد الکترونیکی، در سامانه منادا فعال شده‌است، تاکید کرد: امتحانات این واحد طبق منوال گذشته به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مهران صلواتی، مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی  در برنامه زنده اینستاگرامی صفحه آزاد دانشجو، در رابطه با امکان انتقالی دانشجویان مایل به آموزش مجازی به واحد الکترونیکیی گفت: طبق دستور دکتر طهرانچی، ریاست محترم دانشگاه مبنی بر ایجاد امکان انتقال دانشجو به واحد الکترونیکی، ما در امور دانشجویی، سریعا ماده ۲۰ سامانه منادا را طراحی کردیم لذا دانشجویانی که با توجه به وضعیت کرونایی کشور، برنامه‌ریزی‌های کاری و تحصیلی خود را بر مبنای آموزش مجازی چیده‌اند می‌توانند با ثبت درخواست در سامانه منادا از این امکان برخوردار شوند. 

وی افزود: قوانین کلی انتقالی مانند گذشته، همچنان برقرار است و دانشجویانی که حائز شرایطی از قبیل وجود رشته، گرایش، مقطع تحصیلی و سال ورود، باشند می‌توانند پس از بررسی واحد مبدا، مقصد و همچنین تایید همکاران ما در سازمان مرکزی، به واحد الکترونیکی منتقل شوند. 

صلواتی ادامه داد: باتوجه به این‌که بازه اصلی نقل و انتقالات تمام شده‌است، در ترم جاری امکان مهمانی به واحد الکترونیکی وجود ندارد و صرفا حسب دستور ریاست دانشگاه، دانشجویان می‌توانند درخواست انتقالی دائم خود را در منادا ثبت کنند. اما همچون گذشته، در ترم‌های آینده درخواست مهمانی به واحد الکترونیکی در بازه زمانی مجاز نقل و انتقال در منادا فعال می‌شود. 

مدیر کل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: با اعلام معاون محترم فرهنگی دانشجویی، دانشجویانی که در این ترم درخواست انتقالی به واحد الکترونیکیی را می‌دهند، از پرداخت هزینه جبرانی که برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد یک میلیون و نیم و برای دانشجویان مقطع دکتری ۴ میلیون تومان بود، معاف شده‌اند. همچنین میزان شهریه این واحد با سایر واحدها تفاوتی ندارد و از دانشجویانی که شهریه خود را به‌صورت کامل در واحد مبدأ پرداخت کرده‌اند، مبلغ اضافی دریافت نمی‌شود. 

به گفته صلواتی، اطلاعات مربوط به کلاس‌های برگزار شده در دان و وادنای واحد مبدا به سامانه واحد الکترونیکی انتقال می‌یابد. 

این مقام مسئول دانشگاه آزاد اسلامی، در پاسخ به سوالی درمورد امکان انتقالی دانشجویان اتباع تشریح کرد: معاونت امور بین‌الملل دانشگاه آزاد، متولی امور این دسته از دانشجویان عزیز است که پیرامون شرایط انتقالی آن‌ها اعلام نظر نهایی را می‌کند. ما نیز در امور دانشجویی، لیست خود از دانشجویان اتباعی که درخواست انتقالی در سامانه منادا را داده‌اند به معاونت امور بین‌الملل ارجاع می‌دهیم و همکاران ما در آنجا درصورت تطبیق شرایط، آن را تأیید می‌کنند.   

وی در پاسخ به نحوه امتحانات پایان‌ترم واحد الکترونیکی گفت: طبق منوال گذشته، امتحانات در واحد الکترونیکیی به‌صورت حضوری و در نزدیک‌ترین واحد به محل زندگی دانشجو برگزار می‌شود. 

او همچنین از حضوری‌بودن تمامی امتحانات پایان ترم در همه واحدهای دانشگاه آزاد خبر داد. 

مهران صلواتی پیرامون وضعیت بازگشایی خوابگاه‌های دانشگاه آزاد بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی حدود ۶۸ هزار تخت خوابگاهی در سراسر کشور دارد که بر اساس آخرین شیوه‌نامه بهداشتی که امروز ابلاغ شد، محدودیت تعداد در پذیرش دانشجو به‌دلیل فاصله‌گذاری در خوابگاه حذف شده‌است و دانشجویان می‌توانند از نهایت ظرفیت خوابگاه استفاده کنند. 

به گفته وی، پس از ثبت درخواست خوابگاه در آموزشیار، واحدهای دانشگاهی باید ظرف ۳ الی ۴ روز به دانشجویان متقاضی حائز شرایط کلی از جمله تزریق ۳ دز واکسن کرونا، پاسخ دهند. 

مهران صلواتی، مدیر کل امور دانشجویی درباره فعالیت مجدد سلف دانشجویی تاکید کرد: پیش از شروع ماه مبارک رمضان بخشنامه‌ای مبنی بر سرو دو وعده سحر و افطار برای دانشجویان خوابگاهی به واحدها ابلاغ کرده‌ایم و این روند آغاز شده‌است. همچنین بخشنامه‌ای پیرامون نحوه فعالیت سلف پس از ماه مباک رمضان با تایید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به واحدهای سراسر کشور ابلاغ کرده‌ایم که طبق آن، سلف دانشگاه باید وعده ناهار با نرخ دانشجوئی را در سه محدوده قیمت کم‌هزینه، متوسط و پرهزینه، از ۴۶۰۰ تومان تا ۹۶۰۰ تومان در اختیار دانشجویان بگذارد.

او همچنین از تلاش خود و همکارانش برای بهبود کیفیت غذای سلف خبر داد و گفت: با نظارت‌های پسینی، کیفیت غذاهای سلف را بررسی می‌کنیم. 

وی در پایان گفت: دانشگاه با حضور دانشجو زنده است و امیدواریم دانشجویان عزیز علی‌رغم همه مشکلات و سختی‌های موجود در دانشگاه حضور پیدا کنند. 

خبرنگار: حسن دانش

انتهای خبر/

کد خبر: 1135361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =