آغاز انتخاب رشته کنکور دکتری از فردا/ ۱۳۷ هزار نفر مجاز شدند

انتخاب رشته کنکور آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۱ از فردا ۵ شنبه ۲۵ فروردین ماه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، انتخاب رشته کنکور آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۱ از فردا ۵ شنبه ۲۵ فروردین ماه آغاز می‌شود. آن دسته از افرادی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده‌اند، باید از فرداتا یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود (حداکثر ۵۰ کدرشته محل درصورت وجود) با توجه به رشته امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، در سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۱ روز گذشته توسط پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد. عبدالرسول پورعباس با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۱۴۰۱  با تلاش شبانه‌روزی کارکنان سازمان سنجش، زودتر از موعد مقرر در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد، گفت: از بین ۱۸۶ هزار و ۵۵۶ نفر داوطلب آزمون دکتری نیمه متمرکز، در سال‌جاری  ۱۳۷ هزار و ۱۱۷ نفر مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام آمار داوطلبان مجاز به انتخاب رشته افزود: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند در ۲۴۷ کد رشته محل اعلام شده در دفترچه راهنمای انتخاب رشته اقدام به انتخاب رشته کنند.

پورعباس با اشاره به اینکه مجموعا ۲۴۲۵۴ نفر در آزمون دکتری نیمه متمرکز امسال پذیرفته می‌شوند گفت : ظرفیت پذیرش اعلامی در دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۱۲ هزار و ۷۱۶ نفر و ظرفیت پذیرش اعلامی در دانشگاه آزاد اسلامی ۱۱ هزار و ۵۳۸ نفر است.

وی در خاتمه افزود: در صورت اعلام پذیرش جدید دانشگاه‌ها به این سازمان از طریق درگاه سازمان سنجش اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دفترچه انتخاب رشته امروز منتشر می‌شود

به داوطلبانی که برای انتخاب رشته مجاز شده‌اند، ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌های مرتبط با آن اقدام کرده، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به رشته امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه، مرتب کرده و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام کنند.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی این آزمون از طریق سایت سازمان سنجش از چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ در اختیار داوطلبان مجاز به انتخاب رشته قرار خواهد گرفت.

اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و …) در دهه سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ از طریق سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته هستند و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به سایت دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه آن دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد، اقدام کنند.

داوطلبان علاقه‌مند به انتخاب هر یک از کد رشته‌های امتحانی مربوط به دانشگاه‌های امام صادق (ع)، جامع امام حسین (ع) و علوم انتظامی امین که فقط مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های غیر روزانه شده‌اند، در صورت تمایل و دارا بودن شرایط لازم مطابق توضیحات انتهای دفترچه، می‌توانند کد رشته محل‌های مربوط به دوره‌های روزانه فقط دانشگاه‌های ذیربط را نیز انتخاب کنند و در سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی منحصراً مجاز به انتخاب رشته از دوره‌های مجاز و بر اساس رشته امتحانی خود هستند.

گفتنی است  آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه متمرکز) سال ۱۴۰۱ صبح جمعه ۶ اسفند ۱۴۰۰ برگزار شد. تعداد ۱۸۶ هزار و ۵۵۶ نفر در آزمون مقطع دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۱ ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۸۱ هزار نفر زن و حدود ۱۰۵ هزار نفر مرد بودند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1136471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =