کنکور دکتری| نحوه اعتراض به نتایج کنکور دکتری چگونه است؟

نحوه اعتراض به نتایج اولیه کنکور دکتری سال ۱۴۰۱ مشخص شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) ۲۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ توسط پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد. از ۱۸۶ هزار و ۵۵۶ نفر داوطلبی که در این آزمون شرکت کرده بودند، ۱۳۷ هزار و ۱۱۷ نفر مجاز به انتخاب رشته شده‌اند. داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌توانند در ۲۴۷ کد رشته محل اعلام شده در دفترچه راهنمای انتخاب رشته اقدام به انتخاب رشته کنند.

۲۴ هزار و ۲۵۴ داوطلب در آزمون دکتری نیمه متمرکز ۱۴۰۱ پذیرفته می‌شوند. ظرفیت پذیرش اعلامی در دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۱۲ هزار و ۷۱۶ نفر و ظرفیت پذیرش اعلامی در دانشگاه آزاد اسلامی ۱۱ هزار و ۵۳۸ نفر است. ممکن است برخی از داوطلبان نسبت به نتایج اعلام شده آزمون دکتری اعتراض داشته باشند، ایسکانیوز در ادامه به نحوه اعتراض داوطلبان پرداخته است:

نحوه اعتراض به نتایج کنکور دکتری چگونه است؟

بر اساس اعلام سازمان سنجش و آموزش کشور، داوطلبان کنکور دکتری در صورتی که نسبت به نتایج آزمون دکتری اعتراض دارند، از ۲۴ تا ۳۱ فروردین مهلت دارند نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام کنند.

داوطلبان برای ثبت اعتراض به نتایج آزمون دکتری باید با به سایت سازمان سنجش آموزش کشور، از قسمت منوی سمت چپ نسبت به ورود به سیستم پاسخگویی اقدام کنند. در صورتی که داوطلبان قبلاً در سیستم پاسخگویی عضو شده‌اید با اطلاعات کاربری خود می‌توانند نسبت به ورود به سیستم پاسخگویی اقدام کنند، در غیر این صورت باید نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

داوطلبان پس از ورود به سیستم پاسخگویی سایت سنجش آموزش کشور، از منوی سمت راست گزینه «درخواست جدید» را انتخاب و بر روی آزمون «دکتری» و سال، «۱۴۰۱» کلیک کرده و در نهایت گزینه جستجو را انتخاب کنند. در نهایت داوطلبان باید «تقاضای بررسی مجدد نمره» را انتخاب و با وارد کردن شماره داوطلبی و شماره پرونده خود نسبت به ثبت اعتراض به نتایج آزمون دکتری اقدام کنند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1136478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =