کدام پارک علم و فناوری بیشترین میزان صادرات فناوری را دارد؟

آمارها نشان می‌دهد که پارک علم و فناوری کرمان با حدود ۱۱۵ میلیون دلار، بیشترین صادرات فناوری‌ها، محصولات و خدمات را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، پارک‌های علم و فناوری در جهان به عنوان حلقه واسط ارتباط دانشگاه و صنعت شناخته می‌شوند. چرا که دانش تولیدشده در دانشگاه، از سوی شرکت‌های مستقر در پارک‌ها تجاری‌سازی می‌شوند و سپس به صنایع در داخل یا خارج از کشور راه پیدا می‌کنند.

بررسی عملکرد پارک‌های علم و فناوری ایران بیانگر این است که این پارک‌ها در مجموع ۲۶۱ میلیون و ۴۷۲ دلار و ۱۹۳ دلار صادرات فناوری‌ها، محصولات و خدمات داشته‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که پارک علم و فناوری کرمان با ۱۱۵ میلیون و ۸۴۶ هزار و ۲۰۰ دلار بیشترین صادرات فناوری، محصولات و خدمات را دارد. پس از آن پارک علم و فناوری کرمانشاه با ۷۴ میلیون و ۵۲۲ هزار دلار در جایگاه دوم صادرات قرار گرفته است. پارک علم و فناوری پردیس هم با ۳۰ میلیون دلار صادرات فناوری رتبه سوم صادرات را دارد.

پارک علم و فناوری

صادرات فناوری‌ها، محصولات و خدمات

پارک علم و فناوری کرمان

۱۱۵ میلیون و ۸۴۶ هزار و ۲۰۰ دلار

پارک علم و فناوری کرمانشاه

۷۴ میلیون و ۵۲۲ هزار دلار

پارک علم و فناوری پردیس

۳۰ میلیون دلار

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

۱۲ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۲۵۶ دلار

پارک علم و فناوری خراسان شمالی

۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار

پارک علم و فناوری مازندران

۵ میلیون دلار

پارک علم و فناوری سمنان

۳ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۸۰۴ دلار

پارک علم و فناوری مرکزی

۲ میلیون و ۵۳۷ هزار و ۸۷۵ دلار

پارک علم و فناوری کرمان، سال ۱۳۸۱ تاسیس شد و هم‌اکنون ۸۰۰ نفر در واحدهای فناور این پارک مشغول به کار هستند. نکته جالب توجه این است که برخی دیگر از پارک‌های علم و فناوری که صادرات بسیار کمتری در مقایسه با پارک کرمان دارند، هم تعداد نیروهای بیشتری را در خود جا داده‌اند و هم سابقه تاسیس بیشتری دارند. برای مثال پارک علم و فناوری یزد با ۳۱۸ هزار دلار صادرات، بیش از ۱۵۰۰ نفر نیروی انسانی دارد. 

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان سال ۷۶ تاسیس شده است؛ اما تنها ۱۲ میلیون دلار صادرات داشته است. با توجه به این که پارک علم و فناوری کرمان، نسبت به سایر پارک‌ها عملکرد خوبی داشته است، دیگر پارک‌ها می‌توانند از تجارب این پارک علم و فناوری استفاده کرده و عملکرد خود را بهبود بخشند.  

انتهای پیام

کد خبر: 1137519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =