مبنای پرداخت حقوق بازنشستگان چیست؟

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری درباره ادامه اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ توضیح داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مسئله افزایش حقوق بازنشستگان مدتی است که به سوژه اصلی رسانه‌ها تبدیل شده و در این بین مسئولان وعده‌های مختلفی برای تحقق آن می دهند.

بیشتر بخوانید

 واریز اولین اصلاحیه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان فولاد

در همین رابطه، «محمد اسکندری» در نشست ماهانه رؤسای کانون‌های بازنشستگان استان تهران که با حضور مدیران این صندوق و مدیرعامل شرکت آتیه‌سازان حافظ برگزار شد، با بیان اینکه «اختصاص 9 هزار میلیارد تومان به معنای اراده دولت برای ادامه اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری است» در عین حال گفت: بحث قانونی شدن همسان‌سازی موضوع دیگری است که باید در لایحه مربوطه پیگیری شده و به نتیجه برسد و ما هم پیگیر تعیین تکلیف آن هستیم.

اسکندری تصریح کرد: آنچه در قالب نظام چندلایه تأمین اجتماعی دنبال می‌شود می‌تواند بسیاری از تبعیض‌های موجود را برطرف کند و نظام عادلانه‌تری ایجاد کند و دغدغه عدالت در پرداخت‌ها پوشش داده شود.

اسکندری همچنین مطالبه رؤسای کانون‌های بازنشستگی استان تهران و سایر بازنشستگان برای تأخیر در پرداخت کسورات حقوق را به حق و درست عنوان کرد و افزود: این موضوعی است که هر ماه صندوق بازنشستگی طبق وظیفه از سازمان برنامه و بودجه مطالبه می‌کند و در تلاشیم تا کسورات حداکثر تا دهم هر ماه پرداخت شود البته تعلل دستگاه‌ها در اعلام کسورات نیز یکی از دلایل این تأخیر است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، طرح برخی مطالب درباره بدهی دولت به صندوق بازنشستگی و بازنشستگان و اغراق در این زمینه را نوعی اجحاف در حق نهاد دولت دانست و اظهار کرد: دولت طبق تکلیف موضوع ماده 100 قانون استخدام کشوری، هرماه نسبت به تأمین منابع حقوق بازنشستگان اقدام می‌کند که اگر منصفانه نگاه کنیم دولت در این زمینه مسئولانه عمل می‌کند. هرچند که صندوق در صورت‌های مالی خود، دریافت ارزش روز برخی مطالبات ناشی از کسور و یا تحمیل بار مالی در سال‌های گذشته را گنجانده است و به دنبال دریافت آن است.

وی حذف بند «و» ماده 2 را در قانون بودجه سال 1401 مبنی بر واگذاری سهام به صندوق بازنشستگی کشوری و فروش آن برای تأمین حقوق بازنشستگان را تصمیم درستی عنوان کرد و گفت: این رویکردی اشتباه در قانون بودجه سال گذشته برای تأمین منابع همسان‌سازی حقوق بود که امسال با تدبیر درست دولت و مجلس اصلاح و حذف شد.

اسکندری به پرداخت حقوق اسفندماه بازنشستگان این صندوق نیز اشاره‌ای کرد و گفت: صندوق بازنشستگی در 26 اسفندماه توانست بخشی از منابع پرداخت حقوق را از شرکت‌ها و منابع داخلی تأمین کند و چون دلیلی برای نگهداری این منابع در حساب خود نداشت، تمام منابع در همان روز به حساب بیش از 500 هزار نفر از بازنشستگان با حقوق‌های پایین‌تر واریز شد. تلاش شد تا در آن شرایط هرچه منابع تأمین می‌شود، به تدریج و در کمترین زمان به حساب بازنشستگان، به ترتیب پایین‌ترین حقوق‌ها تزریق شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1137558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رضا IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      0 0
      خوب خداراشکرسفره کارمندان بزرگترشده ازاین لحاض که قبلا۷نفربودندحالاشدند۲۰ نفربعددرموردفرزند آوری هزینه میکنید یا همین بیمه آتیه سازان برج ۱۱بهمن ۱۴۰۰مبلغ۲۰۰۰۰۰۰میلیون تومان فاکتورقابل پرداخت تحویل دادم ولی متاسفانه فقد نصف آن را پرداخت کرده وقتی دراین سن وسال ازخوردن میوه محرومیم ویا موادلبنی ویا پروتئینی به چه کسی بایددرددل کنیم حداقل گفتیم میتوانیم درد دلمان را به دولت مردمی که امروزه صداوسیما آن رازبان زد خاص میکند وضع ما همینطوره
    • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      0 0
      واقعآ که آخه باین تورم چه جوری زندگی کنیم بااینهمه قسط وکرایه خانه بگی بگیم خداتوفریادرسی