مبلغ کار دانشجویی گروه پرستاری ۱۵۰ درصد افزایش یافت

دبیر کارگروه سلامت شورای صنفی مرکزی وزارت بهداشت از افزایش 150 درصدی مبلغ کار دانشجویی گروه پرستاری خبر داد.

علیرضا راستی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از افزایش مبلغ کار دانشجویی گروه پرستاری خبر داد و اظهار کرد: نامه‌ای در زمینه افزایش مبلغ کار دانشجویان پرستاری اول اردیبهشت ۱۴۰۰ از طرف وزارت بهداشت به دانشگاه‌ها ارسال و بر اساس آن مبلغ کار دانشجویی برای سال ۱۴۰۰، ساعتی ۸ هزار و ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد:  مجمع پرستاران کشوری در بهمن ۱۴۰۰ از وزارت بهداشت درخواست کرد مبلغ کار دانشجویان پرستاری را متناسب با زحمات دانشجویان در بیمارستان‌ها، افزایش دهد.

دبیر کارگروه سلامت شورای مرکزی وزارت بهداشت گفت: مجمع پرستاران کشور از وزارت بهداشت خواست حقوق دانشجویان پرستاری معادل واکسیناتورها حداقل به ۱۵ هزار تومان در ساعت برسد اما طی صحبت‌هایی شورای صنفی مرکزی وزارت بهداشت با مسئولان این وزارتخانه، خواهان افزایش مبلغ کار دانشجویی گروه پرستاری در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ و سال ۱۴۰۱ شدیم.

وی افزود: اخیرا نامه‌ای از سوی وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی ارسال شده است که بر اساس آن مبلغ کار دانشجویی گروه پرستاری به جای ۸ هزار ۵۰۰ تومان در ساعت مبلغ ۱۰ هزار  و ۳۰۰ تومان در سال ۱۴۰۰ لحاظ شد. بر اساس این نامه در سال ۱۴۰۱ مبلغ کار دانشجویی گروه پرستاری ۱۵۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

راستی بیان کرد: بر این اساس دانشگاه‌های علوم پزشکی موظف شدند مابه‌تفاوت کار دانشجویی در سال ۱۴۰۰ را در مدت ۳ ماه پرداخت کنند. هزینه کار دانشجویی دانشجویان پرستاری در سال ۱۴۰۱ نیز از تاریخ ابلاغ به دانشگاه‌ها دارای اعتبار است و دانشگاه‌های علوم پزشکی موظف هستند با مبلغ ۲۵۷۸۰ را به دانشجویان پرداخت کنند. کارگروه سلامت شورای صنفی مرکزی وزارت بهداشت مطالباتی مانند بیمه مسئولیت حرفه‌ای، پاویون‌های گروه پرستاری و بازنگری کریکولوم آموزشی این گروه را نیز در دستور کار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1137658

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =