گرگ‌ها؛ آخرین لژیون روم در اروپا!

حضور تنها یک تیم ایتالیایی در نیمه نهایی‌های قاره سبز نشان از پاییزِ فوتبال در ایتالیا دارد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، در حالی که رقابت‌های فوتبال در قاره سبز به هفته‌های پایانی خود رسیده است و کم کم از چهره قهرمانان جام های داخلی و قاره ای رونمایی می‌شود، فوتبال ایتالیا روزهایی را تجربه می‌کند که در تاریخش کمتر به خود دیده است.

این فصل، یوفا در کنار لیگ قهرمانان و لیگ اروپا یک جام دیگر تحت عنوان لیگ کنفرانس هم برگزار می‌کند. برگزاری سه جام قاره ای در سه سطح کمک می‌کند تا حتی تیم‌های درجه سوم اروپایی هم انگیزه بالایی برای رقابت و قهرمانی در یک جام قاره ای را داشته باشند. حالا هر سه جام به مرحله نیمه نهایی رسیده و در مجموع ۱۲ تیم برای فتح جام دورخیز کرده اند.

اما نکته جالب در رقابت‌های اروپایی فصل جاری این که فقط یک تیم از ایتالیا یعنی آ. اس. رم در بین این ۱۲ تیم حضور دارد. البته در پایین ترین سطح یعنی لیگ کنفرانس! گرگ‌های رم با هدایت آقای خاص حالا آخرین امید ایتالیایی‌ها برای قهرمانی در اروپا هستند. رما در نیمه نهایی لیگ کنفرانس کار سختی مقابل لسترسیتی خواهد داشت اما کارنامه مربیگری ژوزه مورینیو نشان می‌دهد که او تبحر زیادی در فتح عناوین قهرمانی دارد و این مسئله باعث امیدواری هواداران این تیم است.

نمایش ضعیف باشگاه‌های ایتالیا در اروپا در شرایطی که تیم ملی ایتالیا هم برای دومین دوره پیاپی نتوانست به جام جهانی برسد، باید مدیران ورزش و فوتبال در ایتالیا را در مورد آینده فوتبال در این کشور نگران کند.

ایتالیایی که بخش بزرگی از زیباترین لحظات تاریخ فوتبال را رقم زده است چطور به این روز افتاده است؟

قطعا باکیفیت بودن باشگاه ها و بالا بودن سطح رقابت‌های باشگاهی در هر کشوری تاثیر مستقیمی بر کیفیت تیم ملی آن کشور می گذارد. این داستان خصوصا در مورد کشوری مثل ایتالیا که کمتر بازیکن لژیونر دارد و عمدتا ستاره‌هایش ترجیح می دهند در خاک ایتالیا توپ بزنند مشهودتر است. و حالا حضور فقط یک تیم از ایتالیا در نیمه نهایی‌های قاره سبز نشان از پاییز فوتبالی در ایتالیا دارد. اتفاقی که باید زنگ خطر بزرگی برای مدیریت فوتبال در این کشور باشد. مدیریتی که به نظر می‌رسد افکارش سال هاست که پوسیده است و از این افکار پوسیده نمیتوان انتظار شکوفایی داشت.

حسام داراب نوش تهرانی

کد خبر: 1137779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =