واکنش وزارت بهداشت به حواشی اخیر آزمون دستیاری

مشاور دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی، اعتراض برخی داوطلبان به عدم به‌روز بودن منابع و عدم تامین به رأی دیوان در این زمینه را فضاسازی رسانه‌ای دانست و گفت: برخی که منفعت‌هایی از تعویق آزمون و تغییر منابع دارند، جو رسانه‌ای راه انداخته‌اند و شایعه پراکنی می‌کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، عباسی  اعتراض برخی داوطلبان به عدم به‌روز بودن منابع و عدم تامین به رأی دیوان در این زمینه را فضاسازی رسانه‌ای دانست و گفت: منابع آزمون ۴٨ و ۴٩ ابتدای سال ١۴٠٠ اعلام شده بود و پیش از برگزاری آزمون ۴٩ درباره منابع آزمون با آیین‌نامه شورای آموزش پزشکی تخصصی شکایاتی به دیوان عدالت اداری شد.

وی تاکید کرد: رأی نهایی شده دیوان عدالت اداری در آبان ماه به وزارت بهداشت ابلاغ شد و بر این اساس دیوان اعلام کرد که منابع آزمون دوره ۴٩ مغایر با قوانین است و وزارت بهداشت باید ترتیبی اتخاذ کند تا مغایرتی بین قوانین و منابع نباشد و به همین دلیل نشست زمان حداقل و حداکثر تغییر منابع آزمون برداشته و تعیین منابع آزمون به هیات‌های ممتحنه دانشنامه تخصصی و هیات بورد سپرده شد.

عباسی گفت: زمان آزمون‌ها هم ملاحظه‌ای داشت که بنابر مصوبه شورای آموزش پزشکی مقرر شد آزمون دستیاری سالی یکبار در اردیبهشت ماه برگزار شود.

مشاور دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی گفت: در جلسه با دیوان عدالت اداری که فروردین ماه اعلام شد؛ وزارت بهداشت تاکید داشت که موضوع عدم تمکین به رأی دیوان مطرح نیست و همه موضوعات مطرح شده در فضای مجازی فضاسازی رسانه‌ای است و مقرر شد که دیوان نظر نهایی خود را به زودی اعلام کند.

به گفته عباسی، برخی که منفعت‌هایی از تعویق آزمون دستیاری و تغییر منابع دارند؛ جو رسانه‌ای راه انداخته‌اند و شایعه‌پراکنی می‌کنند.

مشاور دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی گفت: هیچ کس منکر این نیست که منابع آزمون‌های پزشکی باید به‌روز باشد؛ اختلاف روش درمان اکنون هم وجود دارد و در دوران کرونا به وضوح آن را دیدیم و اینطور نیست که فقط بین روش‌های درمان قدیم و جدید اختلاف وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1137806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • فاطمه رحیمی۴ IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      0 0
      لطفا دست بردارید ازاین همه درووووغ...به قانون عمل کنید .....
    • پزشک FR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      0 0
      اغتشاشگر بودیم...منفعت طلبم شدیم...تازه دکتر توکلی و آقای اژه ای و مجلس و دیده بان شفافیت و عدالت هم منفعت طلب شدن!!
    • داوطلب آزمون دستیاری ۴۹ IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      0 0
      لطفا عدالت را اجرا کنید
    • داوطلب واقعی دستیاری ۴۹ IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      0 0
      چه اشکالی داره گزینه های غلط رو تو سوالات انتخاب کنیم، به هر حال وقتی درمان سلیقه ای هست دیگه درست و غلط معنا نداره
    • محسن امیرسبتکی IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      0 0
      صدای پزشکان عمومی و داوطلبین دستیاری دوره ۴۹ باشید وزارت بهداشت به جای اینکه خود به دنبال منابع به روز باشد منابع قدیمی را رفرنس قرار داده و حالا که ما شکایت کردیم و رای دیوان عدالت اداری را گرفتیم بازهم رای را اجرا نمیکند و منابع با قدمت بیشتر از ۱۳ سال را رفرنس قرارداده. بسیاری از درمانهای این منابع قدیمی است و اگر یک پزشک طبق این منابع بیماری را درمان کند علاوه بر به خطر افتادن سلامتی بیمار، پزشک نیز دادگاهی میشود!! با چه منطقی باید این کتابها رو رفرنس قرار دهند؟!