حاج‌علی اکبری: امروز اجماع برای گفتمان مقاومت وجود دارد

خطیب نماز جمعه تهران گفت: فلسطین مقتدر و ایستاده است و عزم خود را بی وقفه برای ازادی همه فلسطین از بحر تا نهر استوار کرده و امروز برای گفتمان مقاومت در فلسطین اجماع وجود دارد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز (نهم اردیبهشت‌ماه1401) تهران در دانشگاه تهران، اظهار داشت: فردا روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است و این نام فراموش شدنی نیست و بخشی از هویت ماست و تحریف شدنی هم نیست و خانه ایرانیان است.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم در این ایام از کارگران عزیز سخن نگوییم و آنان را تکریم نکنیم،‌گفت: اگر شکوفایی اقتصاد ما در پرتو تولید است عمود خیمه تولید کارگران هستند و امیدواریم مسئولین و قوای سه گانه و مخصوصا دولت و عموم جامعه ما قدرشناس این قشر عزیز باشند و نسبت به رفع مشکلات و تامین نیازهای اساسی آنان اهتمام داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نام شهید مطهری و نام معلم به هم گره خورده است،‌ گفت: باید امروز از شهید مطهری به عنوان مربی جهاد تبیین نام ببریم چون ایشان الگوی عملی جهاد تبیین است که رهبر انقلاب بر آن تاکید دارند و شهید مطهری شهید جهاد تبیین است.

حاج علی اکبری افزود:‌ به نظر می‌رسد اگر نگاه به قشر بزرگ و تمدن‌ساز معلم را اصلاح کنیم و این نگاه ارتقا یابد، مواردی مثل معیشت و رتبه بندی معلمان خود بخود حل می‌شود و معطل نگه داشتن این مسائل نشان دهنده نگاه ناشایست و نادرست به این قشر است.

وی تاکید کرد: معلمان عمود و عماد خیمه تربیت در کشورند و باید وزارت آموزش و پرورش راهبردی ترین وزازتخانه جمهوری اسلامی تلقی شود و باید در ارزیابی ها متفاوت به‌ آن نگاه کرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه در برابر تعهد انقلاب بصیرت ایمانی و غیرت دینی مردم تهران و سراسر میهن اسلام به خاطر حماسه حضورشان در روز جهانی قدس احترام می‌کنیم،‌گفت: رهبر انقلاب و امام (ره) از فلسطین تعبیر به مظلوم مقتدر کردند و فلسطین مظلوم است چون 72سال است این قبله مسلمین و محل معراج پیامبر در چنگال دژخیمان بی هویت قرار گرفته است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه فلسطین مظلوم است و مردم عزیزش هفت دهه است در رنج و کشتار و شکنجه وآوارگی و اردوگاه‌نشینی هستند،‌تصریح کرد: غزه مظلوم به زندان بزرگی در جهان تبدیل شده و سالها از حق زندگی معمولی محروم است و حتی یک صدم از این مظلومیت به تصویر کشیده نشده است.

وی افزود: مردم فلسطین در برابر تبهکارترین انسانها که تاریخ امثال‌ آنان را ندیده مقاومت می کنند و هم باید رنج مقابله با آنان و هم سازش سازشکاران را تحمل کنند.

حاج علی اکبری تاکید کرد: فلسطین مقتدر است چون از 74سال پیش زنده و سربلند است و هویت و اصالت خود را در برابر این رژیم پلید صیانت کرده و مقتدر است و در سرزمین های اشغالی که تحت تنظیمات فرهنگی رژیم اشغالگر بوده،‌ توانسته اصالت و ایمان خود را حفظ کند و بین نسلی ادامه دهد و گفتمان مقاومت را در برابر دشمنان از مقاومت با سنگ، تا مقاومت با موشک ارتقا بدهد.

وی ادامه داد: فلسطین مقتدر و ایستاده است و عزم خود را بی وقفه برای ازادی همه فلسطین از بحر تا نهر استوار کرده و امروز برای گفتمان مقاومت در فلسطین اجماع وجود دارد.

حاج علی اکبری بیان داشت: یکی از مولفه ای اصلی اقتدار امروز فلسطین علاوه بر ظرفیت درونی این ملت ریشه دار،‌ طلوع خورشید روح‌نواز انقلاب اسلامی در ایران و تاسیس نظام جمهوری اسلامی و بصیرت امام حکیم راحل و امام عزیز حاضر است که توانستند پرچم دفاع از مظلومان و روز قدس را برافراشته کنند و روز قدس یکی از مولفه های اصلی امروز فلسطین است.

وی افزود: اگر «موشه دایان» گفته بود که انقلاب اسلامی زلزله عظیمی است که پس لرزه‌های آن اسرائیل را ویران می‌کند،‌ امروز چنین چیزی را مشاهده می‌کنیم.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: در گذر از این پیچ تاریخی و نظم نوینی که در جهان در حال شکل گیری است،‌ به همت جبهه فراگیر مقاومت هیچ جایی برای رژیم صهیونیستی و صهیونیست‌های خبیث و حامیان پلیدشان در جغرافیای آینده بشریت وجود نخواهد داشت.

کد خبر: 1138588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =