تعلیم و توجه به نسل جوان از مهم‌ترین وظایف امامان جمعه است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: تعلیم، تربیت و توجه بیشتر ائمه جمعه به جوانان از مهم‌ترین وظایف امامان جمعه است‌.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری امروز در گردهمایی ائمه جمعه و مسئولان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد اظهار داشت: ائمه جمعه موضوع تعلیم و تربیت را همواره در اولویت قرار می‌دهند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از حمایت، راهنمایی و هدایت ائمه جمعه در استان‌ها بهره‌مند می‌شوند خاطرنشان کرد: حضور ائمه جمعه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اطمینان‌بخش و هدایتگر است.

علی اکبری توجه به نسل جوان را جزو رسالت‌های ذاتی ائمه جمعه عنوان کرد و بیان داشت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ظرفیتی مغتنم برای نهاد نماز جمعه هستند و از این طریق می‌توانند رسالت خود را در مجموعه آموزش و پرورش بهتر انجام دهد.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش در آغاز سال تحصیلی جدید تصریح کرد: ائمه جمعه باید میزان شناخت خود نسبت به طرح تحول بنیادین را افزایش داده و برنامه‌ریزی کنند زیرا وظیفه آنان با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری سنگین‌تر شد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گیلان نیز در این گردهمایی با اشاره به وظایف ائمه جمعه اظهار داشت: ارشاد و راهنمایی مردم به لحاظ اخلاقی و اجتماعی از جمله وظایف ائمه جمعه است و نماز جمعه نیز می‌تواند نقش مهم و اثرگذاری در تمام امور داشته باشد.

حجت‌الاسلام ولی عادلی میزان اثرگذاری تبلیغ چهره به چهره و ایراد خطبه را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: هدف از برگزاری گردهمایی امروز در واقع بررسی راهکارهای بهره‌گیری از ظرفیت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گیلان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای تعالی دینی و اخلاقی و همچنین تبیین اولویت‌های چهارگانه الگوی اعتلای هویت انقلابی شهر از دیگر اهداف گردهمایی امروز به شمار می‌رود.

محمد لطیفی مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان گیلان نیز در این گردهمایی نخبه‌پروری و نخبه‌یابی را دو رسالت مهم این اتحادیه عنوان کرد و بیان داشت: این تشکل در واقع شجره انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =