سنوات دانشگاه به سابقه بیمه فارغ‌التحصیلان افزوده شود

جمعی از دانشگاهیان و دانش‌آموختگان با ارسال نامه از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خواستند تعداد سال‌های سابقه تحصیل دانش‌آموختگان به سابقه بیمه آنان افزوده شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جمعی از دانشگاهیان و دانش‌آموختگان با ارسال نامه به حجت عبدالمالکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خواهان افزودن سنوات دانشگاه به سابقه بیمه برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شدند.

بیش از ۳۸ هزار دانشگاهی با هشتگ #سابقه_بیمه_دانشگاه از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خواستند که سنوات دانشگاه به سابقه بیمه فارغ‌التحصیلان افزوده شود.

در ابتدای این نامه آمده است: با توجه به اینکه با قانونی درباره افزودن سال‌های تحصیل دانشجویان در حال تحصیل به سابقه بیمه آنان موافقت شده است، ما فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کشور هم از مسئولان و قانونگذاران تقاضا داریم لطفاً افزودن تعداد سال‌های سابقه تحصیل افراد فارغ‌التحصیل هم به سابقه بیمه آنان مورد موافقت قرار گیرد.

در ادامه این نامه آمده است: بسیاری از بیمه‌گذاران دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و سال‌هایی را صرف تحصیل کرده‌اند. افزوده شدن این سال‌ها به سوابق بیمه درخواست آن‌ها از مسئولان است.

به گزارش ایسکانیوز، بیمه تامین اجتماعی ویژه دانشجویان ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ به تصویب رسید. بر اساس طرح جدید بیمه دانشجویی، ۴ سال بیمه دانشجویی جزء سوابق بازنشستگی آن‌ها محسوب می‌شود. 

دانشجویان می توانند سه نرخ حق بیمه دانشجویی ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد را برحسب تعهدات انتخاب کنند. به گفته رئیس سازمان امور دانشجویان، دولت دو درصد حق بیمه دانشجویان را تقبل کرده است و بر این اساس، بیمه بازنشستگی به بیمه اشتغال دانشجویان متصل خواهد شد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1138652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =